Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jamamoto přestoupil na stranu Red Bullu

Jamamoto přestoupil na stranu Red Bullu

Bude udržovat vztahy s Hondou.

Masaši Jamamoto se nedokázal rozloučit se světem F1 a s vynikající pohonnou jednotkou, která loni Maxe Verstappena poháněla na cestě za mistrovským titulem. Přestože to tajil, už na začátku loňského roku se rozhodl opustit řady zaměstnanců japonské automobilky a přidat se k týmu Red Bull, který bude pokračovat ve výrobě pohonné jednotky pod vlastní střechou.

V žádném případě se ale s Hondou nemůže loučit ve zlém, u Red Bullu bude mít na starosti v první řadě právě vztahy s Hondou. Honda totiž do F1 už nebude zapojena pod vlastním jménem, ​​ale Red Bull nadále počítá s její podporou, ať už to bude výměnou za protislužby nebo za peníze.

Založili jsme novou společnost a tato společnost podepsala kontrakt s Red Bull Powertrains. Christian Horner a Helmut Marko chtěli mít moji podporu. Je to smlouva mezi společnostmi, takže je komplikované mluvit o detailech, ale budu součástí týmu Red Bull Powertrains, budu jim svojí prací pomáhat,“ vysvětluje Jamamoto, jenž tedy nepodepsal zaměstnaneckou smlouvu a svou práci bude dělat z pozice poradce.

Rád pomůžu se záležitostmi týkajícími se kupříkladu pochopení japonské kultury, vylepšování vztahů s Hondou. V podstatě budu mostem mezi Red Bullem a Hondou. V této věci jsem se rozhodl již v březnu loňského roku. Motorsportovním ředitelem Hondy jsem byl od roku 2016 a mým prvním cílem bylo vyhrát SUPER GT, což se v roce 2018 skutečně podařilo (i s pomocí Jensona Buttona).

Další tři roky jsem se soustředil na F1 a od začátku jsem to viděl tak, že je to vrchol mé kariéry ve společnosti Honda. Tady jsem využil všechny nasbírané zkušenosti. Nejprve jsem chtěl vědět, jestli v prvním roce s Red Bullem dokážeme vyhrát velkou cenu. Ve druhém roce jsem chtěl vidět boj s Mercedesem, to ale nevyšlo. Ale ve třetím roce Verstappenovy jezdecké schopnosti a silný tým Red Bull umožnily zisk titulu.

Jamamoto (po pravici Christiana Hornera) zůstává s týmem Red Bull ve F1. Foto: Red Bull

Připomeňme, že letošní pohonné jednotky ještě pro Red Bull vyvinula a vyrobí Honda, přestože už neponesou její logo.

Osobně souhlasím, že Honda rozhodla o odchodu příliš brzy. Ale takové je rozhodnutí společnosti a já i chápu, že vidí svou budoucnost někde jinde. Beztak nám nezbývá nic jiného, ​​než to rozhodnutí akceptovat. Také si dovedu představit, že jednoho dne se Honda do F1 opět vrátí. Samozřejmě je to smutné, ale o tomto rozhodnutí víme od října 2020, takže jsme věděli i to, že v roce 2021 už nebude na co čekat.

Změnili jsme přístup, rozhodnutí dělali z nového úhlu pohledu, protože vše, co jsme měli ve vývoji bylo třeba zužitkovat hned. Soustředili jsme se pouze na tento boj o titul a příběh skončil úspěchem. Dosáhli jsme cíle, dokonce ve stanoveném termínu. Nejprve jsme spojili síly s Toro Rosso a o rok později s Red Bullem. Tehdy jsme si dali cíl získat titul do tří let. Dokázali jsme to v roku 2021.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull