Honda vítá Red Bull na palubě
S Toro Rosso mají vytvořit silnou alianci
Loni to už téměř vypadalo, že Honda se z F1 stáhne, protože její motory nikdo nechce, ale teď má dva týmy se smlouvami do roku 2020. A co víc, jedná se o dva spolupracující týmy vlastněné společností Red Bull a v Red Bull Racingu má partnera ještě většího než byl McLaren. Je přirozené se domnívat, že hlavní úsilí japonských inženýrů bude přesměrováno z Toro Rosso na RBR, ale sportovní ředitel Hondy Masaši Jamamoto to v rozhovoru pro web Honda Racing F1 nechtěl potvrdit.
"Red Bull a Toro Rosso budou dostávat pohonné jednotky stejné specifikace. Z pohledu výrobce motorů nemá smysl označit některý tým za tovární nebo zákaznický, neboť stávající pravidla nám ukládají povinnost dodávat všem stejné pohonné jednotky," řekl Jamamoto. "Smlouva staví tři strany do rovnocenné pozice. Jako loni s Toro Rosso, tak i teď jsme během rozhovorů o kontraktu cítili upřímný respekt Red Bullu. Vážíme si, že mají vůči nám tento postoj i po našich třech těžkých letech v F1.
Sice nechceme mluvit o žádném z detailů, které nebyly v tiskové zprávě, ale mohu říci, že jsme dohodli velmi férové podmínky pro obě strany. Je nám jasné, že budeme muset nést tíhu vysokých očekávání, ale vnímáme jejich respekt k nám a všechno co máme, bude vrženo do vývoje pro příští sezonu. Vztah Hondy a Toro Rosso se nezmění. Nicméně očekáváme vzájemnou výměnu informací mezi týmy a Hondou v rámci toho, co umožňují pravidla," dodal.
Shodou okolností (nebo snad předvídavostí Hondy?) bude mít RBR jednu výhodu, kterou nemají ani tovární týmy Renaultu a Mercedesu. Motory Hondy jsou sice vyvíjeny v japonské Sakuře, ale logistické centrum, operační středisko a také příprava baterií se v uplynulých letech přesunuly do továrny v Milton Keynesu, anglickém městě, kde sídlí také Red Bull Racing.
"Mít továrny blízko u sebe je samozřejmě jasná výhoda. Dnes sice máme různé možnosti spojení, včetně televizních konferencí, ale stále je důležité komunikovat i tváří v tvář."