Cordeel dostal zákaz startu
Silverstone bude muset vynechat
Ve formuli 2 byl po třech letech opět udělen zákaz startu. Dostal ho Amaury Cordeel. Pilot stáje Van Amersfoort zavinil při hlavním závodě F2 v Baku kolizi s Oliverem Caldwellem, která oba jezdce vyřadila ze závodu. Za to si připsal další trestný bod, tentokrát ovšem již dvanáctý, což znamená distanc pro červencový podnik v Silverstone. Ještě k tomu byl navíc Belgičan za tento incident potrestán ztrátou tří míst na startu dalšího závodu, kterého se zúčastní. Tím by měl být sprint na Red Bull Ringu.
"Sportovní komisaři rozhodli, že Caldwell se mezi zatáčkami tři a čtyři nacházel za Cordeelem. Caldwell jel po vnějšku a na rovince vedoucí ke čtvrté zatáčce se nacházel po Cordeelově boku. Cordeel se ale soustředil na vozy před sebou a Caldwella na levé straně neviděl. Zatočil doleva, došlo ke kontaktu, oba skončili ve zdi a odstoupili. Bylo rozhodnuto, že na vině je za vznik kolize Cordeel," odůvodnili komisaři své rozhodnutí potrestat Cordeela.
Dvanáct trestných bodů Cordeel nasbíral během šesti z celkových čtrnácti podniků, tedy ani ne v její polovině. První čtyři trestné body obdržel po kvalifikaci v Džiddě. Tam dostatečně nezpomalil, když projížděl kolem nabouraného vozu, přestože byly vyvěšeny červené vlajky a v místě nehody vlála dvojitá žlutá. V Imole pak nasbíral celkem pět bodů za to, že během hlavního závodu šestkrát překročil traťové limity. Desátý a jedenáctý trestný bod si připsal při sprintu v Barceloně. Tam se totiž rozjel pomalu do zaváděcího kola a propadl se ze své původní pozice, na kterou se nestačil vrátit do průjezdu přes první safety car čáru.
Cordeel se ale během letošní sezony dopustil i jiných prohřešků, za které se ovšem trestné body neudělovaly. Během hlavního závodu v Bahrajnu dvakrát překročil rychlost v boxové uličce. Ve dvou případech nedodržel rychlostní limit v boxech ani při hlavním klání v Imole. Bez prohřešku se jeho víkend neobešel ani v Monte Carlu. Při kvalifikaci totiž cestou ke svým mechanikům projel přes boxové stání týmu Charouz Racing System a měl kontakt s jedním z náhradních předních křídel české stáje. Za to vyfasoval napomenutí.
Kdo zaskočí u Van Amersfoortu po boku Jakea Hughese při podniku v Silverstone, zatím můžeme jenom spekulovat. Kromě F2 působí tým Van Amersfoort také ve FIA F3, Euroformuli Open, evropské regionální formuli a také v německém, italském i španělském šampionátu F4. Z jeho jezdců v těchto sériích má zatím nejlépe nakročeno k působení v F2 Franco Colapinto. Argentinec je po třech letošních podnicích FIA F3 celkově osmý a při sprintu v Imole si připsal vítězství. Nejeví se ale příliš pravděpodobně, že by dostal v Silverstone šanci právě on. Kromě F2 tam totiž bude pokračovat právě i FIA F3.
Jako reálnější se spíše jeví scénář, že Van Amersfoort sáhne po někom, kdo již s F2 zkušenosti má. Z účastníků minulého ročníku by mohli být k dispozici například loňský vicemistr Robert Švarcman, Matteo Nannini nebo David Beckmann. Poslední jmenovaný už letos zaskakoval u Charouz Racing Systemu v Imole za zraněného Cema Bölükbasiho.
V novodobé historii F2, která se datuje od roku 2017, nejde o první případ, kdy jezdec nasbíral dvanáct trestných bodů a byl mu zakázán start v podniku. V sezoně 2019 potkalo to samé Mahaveera Ragunathana. Tehdejšímu jezdci MP Motorsportu se podařilo vykoledovat si stopku už po pěti závodních víkendech a na rakouském Red Bull Ringu ho musel zastoupit současný přední jezdec IndyCar Patricio O´Ward.
Nedá se navíc vyloučit, že Cordeel nebude jediným jezdcem, který letos dostane zákaz startu. Oliver Caldwell už je totiž na 10 trestných bodech a do konce sezony stále zbývá osm podniků.
Zdroj: Motorsport, Formula Scout, FORMULE.cz, úvodní foto: Van Amersfoort Racing