Takhle vypadá AlphaTauri AT04
Lehčí a aerodynamicky lepší než předchůdce.
AlphaTauri ukázalo svůj nový vůz AT04, který má být evolucí loňského vozu zaměřenou na eliminování slabých stránek. Není tajemstvím, že AT03 nebylo dobré aerodynamicky a mělo nadváhu, proto tým obsadil předposlední místo Poháru konstruktérů.
AlphaTauri vypustilo do světa fotky nového lakování na voze vystaveném v Lincoln Centru v New Yorku, kde začal týden módy. Poprvé tak byl k vidění nový sponzor AlphaTauri, polský olejářský koncern PKN Orlen, který do minulé sezony sponzoroval Alfu Romeo. Online bylo, prostřednictvím CGI obrázků, představeno i samotné AT04. K fotografiím se dostaneme v úterý, kdy italský tým absolvuje filmovací den na okruhu Misano.
„Vzali jsme si ponaučení z vývoje AT03 a mnoho zjištění jsme využili při navrhování AT04, abychom odstranili neduhy, které nás loni trápily. Když to zjednoduším, v porovnání s konkurencí jsme měli málo přítlaku. Také jsme identifikovali a využili příležitosti ke snížení hmotnosti,“ řekl technický ředitel, Jody Egginton.
Scuderia AlphaTauri využívá některé z mechanických dílů navržených původně pro sesterský Red Bull Racing, avšak Egginton upozornil, že nevyužívá pravidly povolené sdílení naplno. Některé díly si upravuje, jiné si samo navrhlo tak, aby pasovaly do jeho balíku. Přesto je přirozené, že po stránce aerodynamiky se, jako mnohé jiné týmy, snaží napodobit loni dominantní RB18.
Letošní sezona bude třetí pro Japonce Júkiho Cunodu a šéf týmu, Franz Tost, řekl, že od něj letos očekává podstatně více bodů než v prvních dvou letech. Francouze Pierra Gaslyho nahradil 28letý nizozemský nováček Nyck de Vries. Tomu se loni povedlo získat body v jeho první velké ceně, když jen zaskakoval za nemocného Alexandra Albona, a to ve slabém voze Williamsu. Šéf AlphaTauri přesto nezapomíná, že jako každý nováček, i on bude na začátku první sezony potřebovat čas a trpělivost.
AlphaTauri AT04. Foto: AlphaTauri
Zdroj: AlphaTauri, Motorsport, úvodní foto: AlphaTauri