Leclerc z ničeho nic přišel o výkon
Sainz poukazuje na podobnost Astonu s Red Bullem.
Ferrari po závodě přiznalo, že selhání pohonné jednotky ve voze Charlese Leclerca jej dokonale překvapilo. Přitom ještě před závodem mu vyměnilo řídící elektroniku i baterie.
„Popravdě, vůbec nevíme,“ řekl Frédéric Vasseur krátce po skončení závodu. „Ráno jsme měli nějaký problém, vyměnili se části PJ, ale nevíme, co se stalo. Nemám lepší odpověď. Během týdne náš motor ve vozech tří týmů absolvoval šest nebo sedm tisíc kilometrů a takový problém jsme neměli ani jednou. Totéž můžeme říci o zimním testování na dynamometru.“
A Charles Leclerc byl po skončení závodu frustrován nejen odstoupením, ale také zjevně horší rychlostí, než měli Max Verstappen a Sergio Pérez.
„Těžko můžu být spokojený,“ přiznal Monačan. „Investovali jsme do toho hodně práce, ale musíme pokračovat, protože první závod a hned i první porucha, to není dobré. Dalo by se říci, že do té chvíle jsem se ve voze cítil sebejistě, jenže jaká sebejistota, když ztrácíte sekundu na kolo? Tak se zdá, že Red Bull přišel na způsob, jak výrazně zlepšit své závodní tempo. Kvalifikační rychlost byla ještě dobrá, bylo to těsné, jenže v závodě byli o vteřinu rychlejší, což je strašně moc. Takže s tím potřebujeme něco udělat, zároveň musíme zajistit spolehlivost.“
A to byl Leclerc rychlejším z dvojice jezdců Ferrari, měl dobré vyhlídky na třetí místo. Carlos Sainz měl po většinu času ve zpětných zrcátkách Lewise Hamiltona, ale nakonec ho o pódium připravil Fernando Alonso.
„Doufám, že na jiných tratích neuvaříme zadní pneumatiky a budeme konkurenceschopnější. Je evidentní, že jiné vozy, vozy Red Bullu a Astonu, mají nějaký trik, který jim pomáhá brzdit degradaci pneumatik. Když nás srovnáte s Mercedesem, degradace byla velmi podobně rychlá. Jiné dva vozy, z nějakého důvodu, neměly s degradací problém,“ řekl Španěl.
Vasseur má nad čím přemýšlet. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari