Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Strhující závod v Edmontonu vyhrál nakonec Bourdais

Strhující závod v Edmontonu vyhrál nakonec Bourdais

Champ Cars GP of Edmonton - průběh a výsledky závodu

Finning International Spedway
88 kol, 173,624 mil
oblačno, 21 C
3 žluté fáze, celkem 9 kol
nejrychlejší kolo: A.J.Allmendinger, 0:59.900 sec
 
Ve fantastickém závodě, ve kterém se ve vedení vystřídalo pět jezdců, se nakonec radovali jezdci týmu Newman/Haas. Nebyli sice nejrychlejší, ale dokázali absolvovat závod bez chyb. Tým RuSport měl na spadnutí první double, ale Wilson s Allmendingerem dokázali vyrobit v samotném závěru téměř neuvěřitelné chyby.
 
Start do závodu, kterého se někteří vzhledem ke zkušenostem z Clevelandu obávali, proběhl čistě a  Paul Tracy se posunul na druhé místo. Bohužel hned v druhém kole musel do boxů zamířit Ranger s poškozeným závěsem kola.
 
 
Sebastien Bourdais postoupil během prvních čtyř kol na sedmou pozici. V sedmém kole se ozval do boxů rádiem da Matta a ohlásil problém s tlumičem. Zajel do boxů, ale problém se nepodařilo odstranit. Paul Tracy mezitím zajížděl nejrychlejší kola z celého pole a začal se blížit k vedoucímu Allmendingerovi. V devátém kole se lehce otřel o zeď v zatáčce č. 7, ale pokračoval dál. Čtvrtý Oriol Servia ztrácel už v tomto okamžiku na vedoucí dvojici víc než deset sekund. V desátém kole bylo pořadí Allmendinger, Tracy,Wilson, Servia a Tagliani, ale už v dalším kole se přes Taglianiho přehnal Bourdais.
 
V 15. kole se na trať vrátil zpět Andrew Ranger, byť se ztrátou třinácti kol na vedoucího. Po jednom odjetém kole se ale vrátil zpět do boxů a ze závodu odstoupil. Ve středu pole mezitím Glock dokázal překonat Domingueze. Tracy dokázal v této části závodu opět stáhnout Allmendingerův náskok a zároveň se vedoucí jezdci přiblížili prvním opozdilcům. Allmendinger se při předjíždění Marshalla zdržel, čehož Tracy dokázal okamžitě využít, protáhl se na vedoucí pozici a začal se Allmendingerovi vzdalovat.
 
 
Ve 26. kole dostal Vasser smyk v zatáčce č. 6 a nepodařilo se mu udržet motor v chodu, což zapříčinilo první žlutou fázi. Ve 27. kole po otevření boxů zamířilo v podstatě celé pole vozů do boxů. Mechanici Justina Wilsona dokázali posunout svého jezdce před týmového kolegu a stejně tak se Tagliani dokázal posunout před Bourdaise.
Závod byl znovu restartován ve 30. kole. Tracy si začal budovat opět mírný náskok, ale ve 34. kole dostal smyk v zatáčce č.9. Zázračně ale zabránil kontaktu vozu se zdí. Tagliani zatím tentokráte dokázal udržet Bourdaise za zády.
 
Ve 40. kole zajel Allmendinger dosud nejrychlejší kolo závodu a začal se přibližovat vedoucí dvojici. Tak jak se závod přehoupl do druhé poloviny, začal se boj na čele přiostřovat. Tracy se dopustil několika drobných hyb, ale Wilson jich nedokázal dlouho využít. Povedlo se mu to až ve 49. kole a vzápětí se před Kanaďana dostal i Allmendinger. Wilson téměř vzápětí zajel nejrychlejší kolo závodu, přičemž snížil jeho hodnotu téměř o sekundu. Tracy se podle všeho dostal do problémů s pneumatikami a začal za vedoucí dvojicí zaostávat.
 
V 53. kole zahájil Wilson jako první poslední zastávky v boxech, ale vypadalo to, že tým udělal taktickou chybu, když předpokládal, že dojde k vyhlášení žluté fáze po odstoupení Ryana Hunter-Reay.
 
V dalších kolech se pak v boxech vystřídal zbytek pole. Na zastávkách nejvíce prodělal Paul Tracy, který teď ztrácel na vedoucího Allmendingera téměř 15 sekund. Navíc ve snaze dohnat ztrátu dostal smyk, ale podařilo se mu udržet motor v chodu. I tak se ale propadl až na pátou pozici. Ztratil rovněž Alex Tagliani, který se propadl až na desátou pozici.
 
Pro Wilsona na druhém místě se schylovalo k menšímu dramatu, protože musel maximálně šetřit palivo. Vzhledem k jeho předčasnému zajetí do boxů totiž hrozilo nebezpečí, že mu palivo nevystačí až do konce závodu.
 
V 76. kole přišla na řadu opět žlutá fáze poté, co Wirdheim skončil v zatáčce 8 v bariéře z pneumatik. Nejvíce musela tato událost mrzet oba piloty týmu RuSport, protože v tento okamžik měli na třetího Bourdaise pohodlný náskok téměř třiceti sekund, který tak přišel zcela vniveč. A to ještě netušili, co přijde.
 
V 79. kole se po restartu dopustil  chyby Wilson a dostal smyk, načež éterem zaznělo: "Promiňte kluci, to jsem pos***". Téměř vzápětí udělal chybu i Allmendinger a s poškozeným vozem musel zamířit do boxů. Vedení tak spadlo do klína Sebastienu Bourdaisovi.
 
 
Zbývalo osm kol a Wilson se pustil do stíhací jízdy. Při ní se dostal do kontaktu s do té doby skvěle jedoucím Glockem, ale na rozdíl od něj dokázal udržet vůz na trati. Brit se ještě pokusil zaútočit v posledním kole na Tracyho, ale ten svou pozici s přehledem udržel.
 
Sebastien Bourdais tak klidnou a nenápadnou jízdou z desátého místa na startu zvítězil v Edmontonu poté, co dnes zjevně rychlejší piloti týmu RuSport doslova zahodili šance získat pro svůj tým první double.
 
p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 S.Bourdais  Newman/Haas Racing
1:38:55.730
2.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
0.596
3.
 P.Tracy  Forsythe Racing
1.335
4.
 J.Wilson  Team RuSPORT
1.615
5.
 M.Dominguez  Forsythe Racing
12.042
6.
 R.Bremmer  Dale Coyne Racing
12.397
7.
 A.Tagliani  Team Australia
1 kolo
8.
 M.Marshall  Team Australia
1 kolo
9.
 N.Philippe  Mi-Jack Conquest
1 kolo
10.
 R.Sperafico  Dale Coyne Racing
1 kolo
11.
 J.Vasser  PKV Racing
2 kola
12.
 A.Sperafico  HVM Inc.
2 kola
13.
 T.Glock  Rocketsports Racing
havárie
14.
 A.J.Allmendinger  Team RuSPORT
havárie
15.
 B.Wirdheim  HVM Inc.
havárie
16.
 R.Hunter-Reay  Rocketsports Racing
závada
17.
 C.da Matta  PKV Racing
závada
18.
 A.Ranger  Mi-Jack Conquest
závada

Všechny časy neoficiální

Fotografie Champcarworldseries media