CCWS - 8. kolo - Champ Cars přistávají v Edmontonu
Letištní okruh rozhodne o držiteli trofeje Canadian Triple Crown
Další zastávkou letošního seriálu CCWS se stane tuto neděli letištní okruh v kanadském Edmontonu. Trať vytýčená na edmontonském městském letišti přivítá rychlé monoposty Champ Cars již potřetí. První závod se zde jel v roce 2005 a stal se bezesporu největším úspěchem této závodní sezóny. Během tří dnů přišlo na okruh na 200 000 diváků a na rozdíl od mnoha dalších podniků se tribuny plnily již během pátečních tréninků.
Podnik v Edmontonu byl do kalendáře CCWS zařazen poté, co bylo na konci roku 2004 definitivně jasné, že je konec s dalším kanadským závodem ve Vancouveru. O své místo v kalendáři se ale musel utkat v boji o s Calgary, ale zvítězil. Ztráta Vancouveru, kde oficiálně za odmítavým stanoviskem radnice byly přípravy na Olympijské hry, ale v pozadí šlo i o politický boj, se nakonec stala pro Champ Cars ziskem. Edmonton se utkal v boji o pořádání závodu s Calgary a zvítězil.
Paul Tracy na okruhu v Edmontonu v roce 2005
Automobilové závody mají přitom v Edmontonu dlouholetou tradici. První krátký "dirt track" ovál byl otevřen na konci čtyřicátých let a v roce 1952 byl vyasfaltován. V roce 1966 pak byly zveřejněny ambiciózní plány na přeměnu stávajícího závodiště na jeden z největších závodních komplexů na území Spojených států a Kanady. Kromě krátkého oválu a přírodního okruhu měl obsahovat i "strip" pro závody dragsterů. Přes nejednoduchou finanční situaci se podařilo projekt z větší části uskutečnit a v roce 1968 byla trať otevřena závodem série Can-Am. Až do roku 1982 pak Edmonton International Speedway Park pravidelně hostil závody sérií Can-Am, Formula Atlantic, Formula 5000 a Trans-Am. Ekonomické potíže však majitele okruhu v polovině osmdesátých let přinutily pozemky prodat developerské firmě, která v lokalitě vybudovala sídliště rodinných domů.
Jedním z nejúspěšnějších pilotů Champ Cars v krátké historii letištního okruhu je bezesporu loňský vítěz Justin Wilson. Dejme mu proto nyní slovo: "Trať je víceméně mixem všech třech typů okruhů, na kterých během sezóny startujeme. Je vytýčena na letišti, ale některé její části připomínají spíš městkou trať, jiné zase přírodní okruh. Nastavit vůz pro takové podmínky není právě jednoduché. Některá pomalá místa vedou do rychlých širokých úseků. V Clevelandu jsme schopni místy závodit na třech paralelních stopách a obdobné je to i zde. Tak jak je okruh postaven, je téměř ideální pro skutečné souboje několika aut bok po boku. "
Justin Wilson sice v roce 2006 v kvalifikaci pomáhal se sekáním trávy, ale závod dotáhl do vítězného konce
Justin Wilson prožívá po spojení týmů RuSport a Rocketsports Racing v letošním roce ne právě jednoduchou sezónu a na své první vítězství stále čeká. Přijde konečně tuto neděli a nebo zvítězí někdo z vedoucího triumvirátu Bourdais, Doornbos, Power? Podaří se vozu týmu Conquest Racing konečně dojet do cíle po dlouhých sedmi týdnech? Který z týmů získá týmovou trofej Canadian Triple Crown, ve které po dvou závodech vede Team Australia? A co přinese další závod Katherine Legge, jediné ženě ve startovním poli , která zde v roce 2005 vyhrála závod série Toyota Atlantic? Odpovědi na tyto otázky se dozvíme tuto neděli.
Edmonton – Rexal Speedway (letištní okruh):
Délka trati: 1,973 míle, 14 zatáček
Loňský vítěz: Justin Wilson (RuSport)
Loňské pole position: Sebastien Bourdais, 0:58.560
Rekord tratě:
Nejrychlejší kolo:23.7.2006 Sebastien Bourdais, 0:58.560
Časový program (SEČ):
Pátek 20. července
18:15 – volný trénink 1
22:40 – volný trénink 2
23:00 – kvalifikace 1
Sobota 21. července
18:15 – volný trénink 3
21:20 – volný trénink 4
22:00 – kvalifikace 2
Neděle 22. července
21:00 – Start Rexal GP of Edmonton
Přímý přenos na televizním programu Eurosport2 začíná podle současného programu v 21:00 SEČ. Live timimg je možno sledovat na oficiálních stránkách série (aktuální verze Javy nutná)
Zajímavosti k Rexal GP of Edmonton:
- Vítězové uplynulých ročníků – Sebastien Bourdais (2005), a Justin Wilson (2006)
- Držitelé pole positions – A.J. Allmendinger (2005) a Sebastien Bourdais (2006)
- Největší počet jezdců (5) se na vedoucí pozici vystřídal v roce 2005