Ouředníček v první saharské etapě druhý
Rally Africa Eco Race
Posádka týmu Toyota Gazoo Racing Czech Tomáš Ouředníček a Lukáš Barták ve voze Toyota Hilux GR V8 T1+ obsadila druhé místo ve čtvrteční třetí etapě šestnáctého ročníku vytrvalostní rally Africa Eco Race.
Dlouhou dobu přitom čeští závodníci figurovali na vedoucí pozici, ale organizátoři ještě večer pořadí korigovali. „Vedoucí francouzská posádka, která startovala před námi, zastavila a pomáhala u nehody motorkáře. Nám už jen ukázali, abychom jeli dál. Francouzům proto pořadatelé tento čas odečetli,“ vysvětlil posun v pořadí Tomáš Ouředníček.
Podle svých slov je ale velice spokojen i se druhým místem. „Chytili jsme výborné tempo, ale museli jsme pak trochu zpomalit kvůli přehřívajícímu se diferenciálu. Obávané duny Cheggaga jsme zvládli na jedničku, a dokonce jsme tam předjeli dvě auta. V dalším úseku jsme ale jeli za prášící buginou, v prachu jsme přehlédli kamennou hradbu a bokem do ní narazili. Ale nebylo to nic fatálního a mohli jsme pokračovat. Asi po sto šedesáti kilometrech se nám buginu podařilo předjet, do cíle jsme pak měli čistou trať a jelo se nám velmi dobře,“ popsal Ouředníček.
Kromě diferenciálu, jehož teplotu posádka stále sledovala, nenastaly žádné problémy. „Opět se osvědčilo nové nastavení podvozku. Lukáš zvládl obtížnou navigaci v poušti na jedničku, a ani jednou jsme nezaváhali. To bylo zásadní,“ pochválil navigátora pilot. „Zdá se, že se mi už více daří udržet v rozhodujících situacích koncentraci a nerozptylovat se tím, co není podstatné. Díky tomu jsem si dnes mohl více věřit a poslat Tomáše vždy správným směrem,“ komentoval spolujezdec Lukáš Barták, který se ocitl v rychlém autě na vysokých ostrých dunách poprvé v životě. „Trochu mi to zahýbalo žaludkem, ale zvládl jsem to,“ dodal s úsměvem.
Čtvrteční etapa z Tagounite do Touzgui zavedla závodníky poprvé na Saharu, měřila 547 kilometrů a rychlostní zkouška byla dlouhá 453 kilometrů. Etapu vyhráli se sedmiminutovým náskokem zmínění Francouzi Benoit Fretin a Cedric Duple ve speciálu Century CR6. V celkovém pořadí soutěže drží Ouředníček s Bartákem třetí pozici s více než půlhodinovou ztrátou na vedoucí Francouze, na druhé Belgičany Vroninkse s Berghmansem ztrácejí třináct minut. Zde se projevila patnáctiminutová penalizace za minutí jednoho kontrolního bodu ve středeční etapě.
V pátek čeká účastníky závodu další pětisetkilometrová porce, 495 kilometrů tvoří rychlostní zkouška. Trasa do Laayoune vede od východu k západu hornatým terénem, který se opět promění v rozlehlá dunová pole bez orientačních bodů na obzoru.
Zdroj: Toyota Gazoo Racing Czech, úvodní foto Toyota Gazoo Racing Czech