Hamiltonova první chvíle slávy v rudém

VC Číny – sprintová kvalifikace
Po rozpačité Austrálii se blýská na lepší časy. Hamilton a Ferrari překvapili v Číně získem pole position pro sprint. Z první řady vyrazí také Verstappen. Piloti McLarenu Piastri a Norris se zmohli pouze na třetí, respektive šesté místo. Lawson znovu vyhořel a byl nejpomalejší ze všech.
Hamilton ukázal potenciál už v první části kvalifikace, kterou dokázal vyhrát. V té prostřední byl sice nejrychlejší Norris, v závěrečném segmentu se ale vrátil na špici sedminásobný šampion. Hamilton tak zažil první radostné okamžiky po přestupu do Ferrari.
Zpočátku se jako favorit na zisk pole position pro sprint jevil Piastri. Australan byl ve třetí části nejrychlejší po prvních pokusech, za ním se seřadili Russell, Norris, kterému se nepovedl třetí sektor, a Antonelli. Zbytek včetně pozdějšího vítěze Hamiltona v tu chvíli ještě vyčkával v boxech a rozhodl se vše vsadit na jediný pokus.
Ve druhém pokusu se sice Piastri dokázal zlepšit, nebylo to ale dost. Rychleji zajel nejenom Hamilton, ale také Verstappen. Dvojici bývalých velkých rivalů dělilo pouhých 18 tisícin sekundy, Piastrimu musela se ztrátou 80 tisícin ztratit třetí příčka.
Vítěz prvního závodu Norris pokazil i druhý pokus. Tentokrát nedobrzdil z dlouhé rovinky do 14. zatáčky. Kvůli tomu bude muset do sprintu vyrazit až jako šestý.
Příjemně překvapil Bearman, který dostal v Austrálii nekonkurenceschopný Haas až na 12. místo. Znovu se blýskl i Bortoleto, který skončil čtrnáctý a opět byl rychlejší než o poznání zkušenější kolega Hülkenberg. Překvapivé skalpy týmových kolegů si připsaly například také Stroll (před Alonsem) nebo Doohan (před Gaslym). Oba piloti Alpine ale byli vyřazeni už v první části. Doohan nastoupil s novou pohonnou jednotkou, kterou mu mechanici zvládli vyměnit během přestávky mezi volným tréninkem a kvalifikací.
Sainz svou australskou havárii zatím neodčinil. Španěl byl vyřazen už ve druhé části poté, co zajel třináctý čas. Stěžoval si na vyvážení vozu. Jeho kolega Albon se přitom kvalifikoval jako devátý. Největším propadákem sprintové kvalifikace se ale stal bezpochyby Lawson. Novozélanďan totiž skončil na posledním 20. místě. To vše s vozem, ve kterém si Verstappen zajistil první řadu.
Formát sprintové kvalifikace je ve srovnání se standardní kvalifikací rychlejší. První část má pouze 12 minut, druhá 10 a závěrečná třetí už jen 8. V prvních dvou segmentech se povinně nasazují pneumatiky střední směsi, nejměkčí přichází ke slovu až ve třetí části.
Počasí bylo nadále slunečné. Vzduch dosáhl teploty 25 stupňů, asfalt 39.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,212 | 1:31,384 | 1:30,849 | 15 |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,916 | 1:31,521 | 1:30,867 | 12 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,723 | 1:31,362 | 1:30,929 | 13 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,518 | 1:31,561 | 1:31,057 | 15 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,952 | 1:31,346 | 1:31,169 | 18 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,396 | 1:31,174 | 1:31,393 | 13 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,999 | 1:31,475 | 1:31,738 | 17 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,316 | 1:31,794 | 1:31,773 | 12 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,462 | 1:31,539 | 1:31,852 | 14 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,327 | 1:31,742 | 1:31,982 | 12 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,121 | 1:31,815 | 8 | |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,269 | 1:31,978 | 9 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,457 | 1:32,325 | 10 | |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,539 | 1:32,564 | 12 | |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,171 | 8 | ||
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,575 | 6 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,640 | 6 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,651 | 6 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,675 | 6 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,729 | 5 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari