Hamiltonovo první (sprintové) vítězství pro Ferrari

VC Číny – sprint
Moment, na který čekala řada fanoušků, přišel už při druhém letošním závodním víkendu. Hamilton ovládl v barvách Ferrari čínský sprint stylem start-cíl. Na druhé pozici skončil Piastri a třetí dojel Verstappen. Norris získal po problémech v úvodu pouze jediný bod za osmé místo, v čele šampionátu ale zůstává.
Hamilton strávil na čele celých 19 kol. Po startu si Brit pohlídal Verstappena a poté udržoval zhruba sekundový náskok. Jeho první místo se ocitlo v největším ohrožení na přelomu první a druhé třetiny sprintu, kdy se Verstappen přiblížil k jezdci Ferrari na šest desetin, což mu umožňovalo využívat systém DRS. To byla velká pomoc zejména na dlouhé rovince mezi 13. a 14. zatáčkou.
Netrvalo ale dlouho a Hamiltonův náskok začal narůstat. Verstappenovi totiž začaly odcházet přední pneumatiky a v 15. kole nakonec podlehl i Piastrimu. Hamilton projel cílem jako první se sedmivteřinovým náskokem, Piastri zaznamenal druhou příčku a Verstappen se musel spokojit se třetí pozicí.
Ještě předtím, než se Piastri dostal na druhé místo před Verstappena, musel v úvodu svést bitvu o třetí pozici. Na ni si brousil zuby Leclerc. Piastri všechny Monačanovy útoky odrazil a Leclerc se ještě v závěru prvního kola propadl dokonce i za Russella. V závěru sice na pilota Mercedesu útočil a pokoušel se o odvetu, na pátém místě už ale zůstal.
O vydařeném sprintu nemůže mluvit Norris. Vítěz z Austrálie chyboval hned v prvním kole v šesté zatáčce, kdy při útoku na Russella vyjel na trávu a kvůli tomu byl následně široký. Tyto potíže znamenaly propad až na nebodovanou devátou pozici. Na té se poté trápil velkou část sprintu. Až v předposledním kole se dostal před Strolla a připsal si tak alespoň jeden bod.
Strollův výkon rozhodně nelze označit za nepovedený. Svého úspěšnějšího a zkušenějšího kolegu Alonsa totiž porazil o více než 10 vteřin. Pochvalu zasluhuje i šestý Cunoda, který už na začátku předjel Antonelliho a poté ho udržel za svými zády až do konce. Odměnou mu byla šestá pozice.
Lawson předvedl po kvalifikačním propadáku několik předjížděcích manévrů. Na body to ale nestačilo – cílem projel jako čtrnáctý. Při souboji s Doohanem si Novozélanďan poškodil přední křídlo.
Největším poraženým sprintu se stal Sainz. Pilot Williamsu oddělal své pneumatiky natolik, že musel ve 12. kole stavět. Cílem projel jako sedmnáctý.
V závěru došlo k incidentu mezi Bortoletem a Doohanem. Pilot Alpine si ve 14. zatáčce svůj útok špatně načasoval a poslal Brazilce do hodin. Oba ale dojeli do cíle.
Jinak se závod obešel bez větších incidentů a výjezdů zpomalovacího vozu. Opět panovalo slunečné počasí, asfalt měl teplotu 37 stupňů a vzduch 24.
Aktualizace: Doohan dostal desetisekundový trest a dva trestné body za kolizi s Bortoletem. Na jeho posledním 20. místě to ale pochopitelně nic nezměnilo.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 30:39,965 | 19 | 8 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +6,889 | 19 | 7 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +9,804 | 19 | 6 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +11,592 | 19 | 5 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +12,190 | 19 | 4 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +22,288 | 19 | 3 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +23,038 | 19 | 2 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +23,471 | 19 | 1 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +24,916 | 19 | 0 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +38,218 | 19 | 0 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +39,292 | 19 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | +39,649 | 19 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +42,400 | 19 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +44,904 | 19 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +45,649 | 19 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +46,182 | 19 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +51,376 | 19 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +53,940 | 19 | 0 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +56,682 | 19 | 0 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | +70,212 | 19 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Norris 26, 2. Verstappen 24, 3. Russell 20, 4. Antonelli 14, 5. Albon 10, 6. Piastri 9, 7. Hamilton 9, 8. Stroll 8, 9. Leclerc 8, 10. Hülkenberg 6, 11. Cunoda 3.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 35, 2. Mercedes 34, 3. Red Bull 24, 4. Ferrari 17, 5. Williams 10, 6. Aston Martin 8, 7. Sauber 6, 8. Racing Bulls 3.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari