Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamiltona pálila sedačka, přesto byl nejrychlejší

Hamiltona pálila sedačka, přesto byl nejrychlejší

VC Itálie – 2. trénink

Po druhém tréninku jde v Monze do čela Mercedes. Nejrychlejší čas totiž zajel Hamilton před Norrisem a Sainzem. Ani tentokrát se trénink neobešel bez červených vlajek, svou nehodou je způsobil Magnussen. Piloti Red Bullu Verstappen s Pérezem obsadili až 14., respektive 15. místo.

V 17:00 hodin místního času odstartoval v Monze druhý volný trénink na Velkou cenu Itálie. Před startem stále panovalo slunečné počasí. Teplota asfaltu činila 42 stupňů, vzduch měl 34 stupňů.

Druhý trénink měl být první víkendovou jízdou pro Russella. Brit pro první trénink přenechal svůj vůz italskému mladíkovi Antonellimu, který se mu o něj ale příliš dobře nepostaral. Osmnáctiletý junior německé stáje boural již při svém druhém rychlém kole a způsobil červené vlajky. Před začátkem druhého tréninku se na Russellově monopostu stále hodně pracovalo, přesto se ale zdálo, že Brit do akce vyjede.

Hned po začátku tréninku se na dráhu nahrnula řada monopostů. Všichni obuli žlutě značenou střední směs pneumatik.

Po pěti minutách se usadil na čele Hamilton (1:21,641) před Piastrim (1:21,808) a Magnussenem (1:22,317). V boxech zůstávali už jenom Pérez a Russell. U pilota Mercedesu se ovšem zdálo, že je situace přece jen vážnější. Brit totiž postával v boxech a nic nenasvědčovalo tomu, že by měl v dohledné době vyjet do akce.

Nehoda Andrey Kimiho Antonelliho sebrala Georgi Russellovi cenné minuty. Foto: Mercedes



Ricciardo zvolil odlišnou strategii než většina pole. Jezdec stáje VCARB totiž ihned pro první pokusy obul měkkou sadu pneumatik.

Jezdcům tradičně dělala potíže první zatáčka. V únikové zóně se ocitli Magnussen nebo Ocon. Piloti okolo poloviny tréninku postupně přezouvali na měkkou směs a chystaly se na kvalifikační simulace.

Než se trénink přehoupl do druhé poloviny, konečně jsme se dočkali Péreze s Russellem. Pilota Red Bullu zdržela výměna převodovky.

Když se jezdci věnovali závodním simulacím, přišly červené vlajky. V sedmé zatáčce se totiž roztočil Magnussen a skončil ve štěrku.

Během přerušení se ocitl na první pozici Hamilton (1:20,738). Druhé místo patřilo Norrisovi (1:20,741) a třetí Sainzovi (1:20,841). Pérez s Russellem zatím figurovali na 14., respektive 20. příčce. Dvojice ale jezdila na střední směsi pneumatik.

Carlos Sainz zažívá poslední Velkou cenu Itálie jako pilot Ferrari. Foto: Ferrari



K restartu tréninku došlo zhruba 18 minut před koncem. Většina pilotů přezula na střední sadu pneumatik. To znamenalo, že se chtějí ve zbytku tréninku soustředit na závodní simulace. Nedalo se proto očekávat, že by se pořadí na čele ve zbytku tréninku příliš změnilo.

Hamiltona už od prvního tréninku trápila skutečnost, že se mu zahřívala sedačka. Pérezovo snažení na měkkých pneumatikách zhatil hustý provoz. Kvůli tomu se Mexičan nemohl zlepšit a zůstal čtrnáctý. Verstappenovi patřilo až 13. místo.

Russell dlouho zůstával poslední. Své snažení na měkké sadě si totiž schovával až do posledních minut. Pokus na tomto obutí ho však posunul na šestou pozici.

Na špici už se pořadí podle očekávání neměnilo. Vítězem tréninku se proto stal Hamilton před Norrisem a Sainzem. Piloti Red Bullu Verstappen s Pérezem byli klasifikováni až na 14., respektive 15. příčce.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:20,738   23
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:20,741 + 0.003 22
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:20,841 + 0.103 26
4. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:20,858 + 0.120 23
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:20,892 + 0.154 25
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:21,086 + 0.348 19
7. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:21,140 + 0.402 24
8. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:21,300 + 0.562 22
9. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:21,316 + 0.578 23
10. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:21,363 + 0.625 26
11. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:21,461 + 0.723 24
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:21,499 + 0.761 11
13. Alexander Albon Williams Mercedes 1:21,592 + 0.854 24
14. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:21,610 + 0.872 23
15. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:21,678 + 0.940 13
16. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:21,735 + 0.997 19
17. Franco Colapinto Williams Mercedes 1:21,784 + 1.046 19
18. Pierre Gasly Alpine Renault 1:21,819 + 1.081 22
19. Esteban Ocon Alpine Renault 1:21,867 + 1.129 21
20. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:22,223 + 1.485 26


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes