Tomáš Enge: „Na tento víkend je třeba zapomenout."
A1 Tým České republiky vzhlíží k Sepangu.
Český tým odjíždí z australského Eastern Creeku s prázdnou, jízda Tomáše Engeho skončila v obou závodech ve vracečce (druhá zatáčka okruhu).
Čtvrtý podnik Světového poháru motoristického sportu v Eastern Creeku nabídnul hodně dramatickou podívanou s množstvím nehod, to platí zejména pro hlavní závod. Český tým se v Austrálii těšil slušné podpoře kolem trati a navštívil ho český velvyslanec v Austrálii Karel Pažourek. Ke smůle všech fanoušků v Austrálii i doma, Tomáš Enge ani jednou neviděl cílovou vlajku.
Sprint byl pro český tým velmi krátký. Enge jel po startu na vnějšku, ale ve druhé zatáčce vyjel na trávu, kde skončily jeho naděje. V hlavním závodu stál před týmem těžký úkol, protože Enge byl kvůli brzkému odstoupení ve sprintu až na konci startovního roštu. Devětadvacetiletý jezdec se na začátku závodu dokázal vyhnout nehodám a v průběhu závodu postupoval vpřed. Tým využil první vyjetí zpomalovacího vozu k povinné zastávce a Enge bojoval v polovině startovního pole. Jeho naděje bohužel skončily opět ve vracečce. Tentokrát šel v 18. kole na vnitřní stopu ve snaze předjet Mathiase Laudu, ale ten ho zavřel, došlo ke kontaktu vozů, po kterém museli oba odstoupit.
Český tým je v průběžném pořadí na 13. místě s osmi body, které získal v Estorilu. Další závod se jede za čtrnáct dnů v malajském Sepangu.
„Na tento víkend je třeba zapomenout," řekl Tomáš Enge. " Vůz jsme kousek po kousku vylepšovali, ale stále nebyl perfektní. Také jsme měli smůlu na nehody. Ve sprintu jsem ve vracečce neměl kam jet, nebylo tam žádné místo. Ostatní najížděli na mě a nechtěl jsem jít do kontaktu, takže jsem raději vyjel na trávu, bohužel to znamenalo konec.
Na startu hlavního závodu jsem byl poslední a musel jsem tak riskovat. Předjíždění není na této trati snadné a někteří jezdci jeli hodně tvrdě a hodně blokovali. Před nehodou jsem se snažil Laudu dvakrát předjet, ale pokaždé mi zavřel dveře. Ve vracečce je nechal otevřené, takže jsem najel na vnitřek, ale on pak zatočil, jako bych tam nebyl a došlo ke kontaktu.
Nastavení vozu bylo lepší než v zahřívacím tréninku, ale řízení bylo obtížné, protože jsem pořád jel za jinými vozy a neměl jsem proto ideální přítlak. Musíme se přes tento víkend rychle dostat a soustředit se na další závod.“