Midland: V10 týmu Toro Rosso bude mít o 100 koní víc
Kontroverzní nasazení dvou druhů motorů.
MidlandF1 tvrdí, že desetiválce, které bude příští rok nasazovat Toro Rosso coby nástupce Minardi ve vlastnictví Red Bullu, bude mít výhodu nad osmiválci.
Osmiválce pro příští rok zavádí nová pravidla, ale malým týmům (Jordan a Minardi) bylo umožněno, aby nasadily desetiválce, pokud si nové pohonné jednotky nemohou finančně dovolit. Ty však měly být omezeny v otáčkách (na 16 500 ot./min.) a v průtoku vzduchu (na 77 mm). Cílem bylo, aby desetiválce nebyly lepší než osmiválce.
Mnozí šéfové týmů ovšem přišli s obavami, že tomu tak bude, mezi posledními údajně MidlandF1, který vzešel z Jordanu a bude používat osmiválce Toyoty. Minardi bylo odkoupeno Red Bullem a jako takové by neměl mít problém osmiválce pořídit.
MidlandF1 údajně porovnal statistiky svého osmiválce s desetiválcovým motorem omezeným tak, jak předepisují pravidla FIA. V10 prý bude mít i tak větší výkon. Toro Rosso bude mít v Bahrajnu údajně kolem 800 koní, což je o 50 až 100 koní víc než současné osmiválce.
Mezinárodní automobilová federace se zatím nevyjadřuje, je pravděpodobné, že pokud by se výše uvedené prokázalo, došlo by k dalším úpravám pravidel tak, aby V8 nebyly v nevýhodě.