Život třetích jezdců
Čekání na šanci, která nemusí přijít.
Život třetího pilota týmu je čekáním na šanci, která nemusí přijít. Testování a pro některé možnost zažít pár desítek minut slávy v pátek před závodem může být cestou ke stálé smlouvě závodního pilota, nebo nenaplněnou cestou nikam.
"Jsem ve skvělé situaci, chci jezdit pro Renault," řekl Heikki Kovalainen. "Ale samozřejmě mám ambice na to závodit. Loňská sezona v GP2 mi pomohla, stejně jako program Renaultu na výchovu mladých jezdců, protože jsem nemusel náročně hledat sponzory.
Tým mě musí chtít pro mé schopnosti a ne peníze. Nemyslím ani v tom duchu, že moje šance může přijít, až Fernando Alonso opustí tým."
"Od svého debutu je to práce na non-stop úvazek," řekl třetí pilot Red Bullu Robert Doornbos. "Red Bull může být mezi top týmy za velmi krátkou dobu, takže jsem rád jeho součástí, ale dávám vše do toho, abych se v budoucnu stal plnohodnotným pilotem formule 1."
Oproti Kovalainenovi musel u přes dobré výsledky v juniorských soutěžích tvrdě pracovat na hledání sponzorů.
"Současnou situaci tetího a rezervního pilota vidím jako investici do budoucna," dodal.
Jako skvělou příležitost vnímá své angažmá u BMW i Robert Kubica.
"Odjezdím spoustu kilometrů a získávám zkušenosti," řekl vítěz loňské Světové série Renault. "Testování je velmi užitečné."
"Mám za sebou dva víkendy a musím se ještě hodně učit," řekl reprezentant Švýcarska v A1 GP Neel Jani, třetí pilot Toro Rosso. "Letošní rok se učím a mým cílem je závodit příští rok."
"Hodně jsem se v Bahrajnu naučil a měl jsem pocit, že jsem byl i užitečný," řekl Markus Winkelhock z Midlandu. "Letos budu závodit těžko, ale příští rok doufám, že to vyjde."
Giorgio Mondini tvrdí, že letošní jeho krok měl přijít už loni.
"Udělali jsme pár špatných rozhodnutí a promrhali rok," prozradil pilot Midlandu. "Doufám, že příští rok budu závodit. Letos určitě ne, ale příští rok by to mělo dopadnout."