Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kdyby Räikkönenovi neměnili křídlo, Montoya by neboural

Kdyby Räikkönenovi neměnili křídlo, Montoya by neboural

Montoya místo sebe kritizuje Räikkönena a McLaren.

Ačkoli by našel mnoho důvodů proč si sypat popel na hlavu, nakonec je to Kimi Räikkönen a McLaren, jejichž přístup Juan Pablo Montoya kritizuje.

Montoya dostal hodiny v kvalifikaci ve svém nejrychlejším kole. Při nájezdu na startovní rošt dostal hodiny také a zachránil je jen Fisichellův problém. O chvíli později dostal hodiny za zpomalovacím vozem a nešetrným nájezdem na obrubník v závěrečné fázi závodu poničil vůz natolik, že musel odstoupit.

To ale není to hlavní, s čím má Montoya problém, jestli vůbec. Problém má s agresívním Räikkönenovým přístupem vůči němu během závodu.

"Minulý závod to bylo to samé, a teď tady. Najel na mě a tady znovu," řekl Montoya. "Ale to je jedno, závodíme. Nesednu si a nebudu kvůli tomu brečet."

Montoya taktéž zpochybnil Räikkönenovu snahu o nejrychlejší kolo závodu, které bylo také posledním kolem Velké ceny Austrálie.

"Bylo o půl vteřiny rychlejší než kterékoli jiné, které Räikkönen zajel. Takže buď byl do té doby pomalý nebo myslel na něco jiného než závodění vyjma posledního kola.

Jaký má smysl jet o půl vteřiny rychleji v posledním kole? Na rekord to stejně nebylo, tak o co jde? Vyletět v poslední zatáčce z okruhu? Netuším."

Pravda je, že Räikkönen nikdy nezajel čas pod 1:27,000 během celého závodu s výjimkou posledních pěti kol závodu, která zajel následovně: 1:26.617, 1:26.493, 1:26.477, 1:26.514 a 1:26.045. Je ale také dost dobře možné, že to bylo proto, že se pokusil dohonit Alonsa. Odstup mezi nimi v posledních kolech byl následovný: +8.417, +7.142, +5.755, +4.385 a +1.829.

Narůstající napětí mezi ním a Räikkönenem Montoya vysvětluje skutečností, že pro něj oproti loňsku představuje hrozbu. Kritizoval také McLaren za jeho rozhodnutí měnit čumák Räikkönenova monopostu za safety carem, když Montoya čekal za ním - dnes ale výměna čumáku trvá krátce a mechanici s tím měli nečekaný problém.

"Šokovalo mě to, mohli jsme oba dojet na stupních vítězů, byla to zhuštěná zastávka a oni se rozhodnou vyměnit mu čumák. Chápu, měl jej poškozený, ale v důsledku toho já jsem najel na obrubník. Kdyby to neudělali, nikdy bych se neocitl za Ralfem Schumacherem."

Právě při jeho stíhání udělal Montoya osudnou chybu. Ron Dennis Montoyovi vysvětlil, že Räikkönen měl na vítězství.

"Ale jak vidno neměl, takže on skončil druhý a já nedokončil vůbec. To je přinejmenším šest bodů."

Juan Pablo Montoya naznačil, že byl trochu rychlejší než Kimi Räikkönen během závodu. Pravda je taková, že na tom byli až překvapivě stejně.