Montoya prohrál závod již v sobotu
'Abychom dokázali porážet Ferrari, musíme stát v první řadě.'
Piloti formule 1 se musí během pátku rozhodnout, jakou specifikaci pneumatiky budou používat po zbytek závodního víkendu. Volba Juana Pabla Montoyi padla na nejměkčí specifikaci Michelinu. Kolumbijec se tak snažil najít způsob, jak v neděli porazit Michaela Schumachera a Rubense Barrichella.
Montoya i Williams sledovali volbou této specifikace cíl v podobě zisku lepší startovní pozice, než měla obě Ferrari. Scénář pro závod byl založen na dobrém startu a udržení obou červených vozů za sebou v průběhu celé Grand Prix. Výsledky z Malajsie napověděly, že kombinace FW26 a Kolumbijce by to mohla dokázat. Jenže v Bahrajnu se tento scénář nakonec nenaplnil.
Nejlepší časy dvojice Williamsu stačily sice na Barrichella, ne však již na Michaela Schumachera. Montoyův nejlepší čas zaostal o sedm desetin za nejrychlejším kolem vítěze. Ralf byl na prostřední dostupné specifikaci o dvě desetiny rychlejší než Kolumbijec, tedy alespoň co se nejrychlejšího kola týče.
Měkké pneumatiky v kvalifikaci přinášely přesně to, co se od nich očekávalo. Jenže pak přišel průjezd poslední zatáčkou a jezdecká chyba. Až do této chvíle bych Kolumbijec rychlejší, než Michael, aby nakonec skončil až třetí za dvojicí vozů z Maranella.
'Věděl jsem, že Michael zajel fantastický poslední sektor a proto jsem musel jet na maximum,' vysvětlil Montoya.
'Do poslední zatáčky jsem vjížděl příliš rychle, doplatil na nedotáčivost a byl příliš široký.
Šéfinženýr Williamsu Sam Michael vidí klíč k porážce Ferrari v podobě opanování první řady.
'Abychom dokázali porážet Ferrari, musíme stát v první řadě.'
Juan Pablo se však nechtěl vzdát a spoléhal na to, že mu bude hrát do karet chladné počasí .
'Ralfovo auto vypadá na delší vzdálenost mnohem lepší v porovnání s tím mým. Každý máme jiné pneumatiky, takže se uvidí. Jsem docela sebevědomý, protože závod začíná v půl třetí. Tou dobou již není takové vedro a to mi nahrává.'
Montoya opravdu zvolil dobře, ale přesto to nebylo dost. Chladné počasí Kolumbijci příliš nepomohlo. Juan Pablo byl po závodě výkonem pneumatik zklamán, zejména poté co teplota tratě činila pouhých 30°C.
'Možná jsem si vybral špatné pneumatiky. Ty v závodě nebyly tak rychlé, jak jsem očekával. Přesto jsem dokázal jet rychle a dojel bych třetí,' stěžoval si po závodě Montoya.
Pneumatiky tedy, díky nízké teplotě tratě během závodu, Montoyu nezpomalily, ale na druhou stranu mu v boji s Ferrari ani příliš nepomohly. Juan Pablo tak pravděpodobně prohrál závod již v sobotu ráno. Počínaje sezónou 2004 totiž musí týmy zvolit pneumatiku na celý zbytek závodního víkendu nejpozději do 9:00 v sobotu.