Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Komentáře našich jezdců k F3000 na Magny-Cours

Komentáře našich jezdců k F3000 na Magny-Cours

Janiše trápily žaludeční problémy.

Jarek Janiš dokázal zkompletovat hattrick, když v Magny Cours vyhrál první závod, ve druhém z nich dojel těsně druhý. Janu Charouzovi, týmovému kolegovi v Charouz Racing týmu, se tolik nedařilo a skončil na sedmém resp. devátém místě.

Magny Cours hostilo druhý podnik série F3000 International Masters a český tým Charouz Racing tam po dominantním představení v Monze přijížděl v roli favorita. Janiš vyhrál kvalifikaci a jednoznačně ovládl sobotní závod, ve kterém vedl od startu až do cíle. Charouz se kvalifikoval jako osmý, start mu příliš nevyšel, ale nakonec se dokázal probít na sedmou příčku.

Na startu nedělního závodu se prvních osm jezdců ze soboty postavilo v obráceném pořadí. Charouz startoval z první řady a v úvodu závodu držel druhé místo. Pak ale jeho vůz postihly technické problémy a ztratil mnoho času i pozic. Janiš z osmého místa dobře odstartoval a v úvodních kolech postupoval rychle kupředu. Podařilo se mu dotáhnout i na vedoucího jezdce závodu, ale tentokrát ho už nedokázal předjet. Janiš zajel v obou závodech nejrychlejší kolo a se ziskem 38 bodů je v čele šampionátu, Charouz je s 16 body třetí.

 Jarek Janiš: „S výsledky jsem spokojený, protože to pro mě byl obtížný víkend. Po celý víkend mě trápily žaludeční problémy, asi jsem něco špatného snědl, a ve voze jsem se necítil dobře. Naštěstí mě to až tolik nelimitovalo. Kvalifikace mi vyšla, stejně tak dobrý byl i start prvního závodu a jednouše jsem všem ujel.

Věděl jsem, že druhý závod bude těžší, protože se předjíždění je tady obtížné. Opět jsem dobře odstartoval a postupně jsem se probojovával dopředu. Chvíli mi trvalo, než jsem se dostal na druhé místo a vedoucí jezdec měl asi pětisekundový náskok. Podařilo se mi ho dojet, ale pečlivě bránil svou pozici a mé zadní pneumatiky nebyly tak dobré, jak bych chtěl. Přesto je první a druhé místo dobrým výsledkem.

 Jan Charouz: „Čekal jsem více, takže jsem pochopitelně zklamaný. Včera jsem nebyl spokojený s chováním vozu a sedmé místo bylo za daných okolností maximem.

Pro dnešek jsme udělali změny v nastavení a vůz se choval daleko lépe. Chtěl jsem využít mé pozice na startu, ten nebyl špatný. Pak se ale něco uvolnilo v kokpitu a vypnul se hlavní vypínač. Podařilo se mi ho zapnout, ale situace se několikrát opakovala a propadal jsem se hodně dozadu. V průběhu závodu se problém sám vyřešil, snažil jsem se probojovat vpřed, ale už bylo příliš pozdě.