Alonso se Schumacherem v první řadě!
Grand Prix Evropy - kvalifikace
Fernando Alonso vyhrál pole position pro zítřejší Velkou cenu Německa, když jej nedokázal překonat vítěz posledního závodu v Imole Michael Schumacher, který s ním bude startovat z první řady.
Za nimi ze druhé řady odstartují Felipe Massa a Rubens Barrichello před dvojicí jezdců Kimi Räikkönen a Jenson Button.
Mark Webber a Nico Rosberg půjdou o deset míst dolů za výměnu motorů.
První část kvalifikace narušil zmatek, když nejspíš kvůli technické chybě se rozsvítila červená a uzavřel výjezd z pitlane, ačkoli pro to nebyl důvod. Po pár vteřinách byla trať prohlášena za volnou, ale Villeneuve musel přerušit své letmé kolo a do druhé části nepostoupil.
Díky tomu se opozdil start druhé fáze kvalifikace o deset minut, během které se upravilo pořadí ve výsledkové listině. Do postupující šestnáctky se na úkor Christijana Alberse vrátil právě Villeneuve, kromě jezdců Super Aguri a Midlandu nepostoupil ještě Christian Klien (Red Bull).
Druhá fáze se už nesla v poklidnějším, ale velmi zajímavém, duchu boje o nejlepší desítku. Kimi Räikkönen nejprve překonal Jacquese Villeneuva na prvním místě, před něj se o chvíli později dostal Michael Schumacher. Alonso vyjel až v poslední pětiminutovce a dostal se na třetí místo, zatímco Giancarlo Fisichella o chloupek a pouze na chvíli vybojoval desátou příčku, než jej vypinknul Ralf Schumacher.
To už bylo jasné, že nepostoupí David Coulthard, Vitantonio Liuzzi, Nick Heidfeld. Fisichellu obrazně řečeno pomstil Jacques Villeneuve, který se ve vteřině poslední dostal na deváté místo. Přesněji řečeno možná právě díky tomu Fisichella nepostoupil, protože jej brzdil. Ital po druhé fázi kvalifikace šel Villeneuvovi vyčinit do boxů BMW, Kanaďan ale nevypadal na to, že by si z toho něco dělal. S Fisichellou nepostoupil ještě Nico Rosberg, který se musel vypořádat s malým ohněm okolo hrdla palivové nádrže. Posledním postupujícím byl Mark Webber a do třetí fáze se nedostal ani Ralf Schumacher.
V úvodu poslední dvacetiminutovky docházelo již ke klasickému kroužení za účelem spotřeby paliva. Nejlépe pálil M. Schumacher a Felipe Massa, než oni a jejich kolegové dojeli do boxů pro nové pneumatiky a vyjeli do finále. Tři kola před cílem byli v boxech ještě jednou a poslední pokusy nejépe vyšly Fernandu Alonsovi, který stlačil čas pod 1:30, a M. Schumacherovi, který se s Alonsem postaví do první řady.
p. | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | |
1. | F.Alonso | Renault | M | 1:29.819 | |
2. | M.Schumacher | Ferrari | B | 1:30.028 | + 0.209 |
3. | F.Massa | Ferrari | B | 1:30.407 | + 0.588 |
4. | R.Barrichello | Honda | M | 1:30.754 | + 0.935 |
5. | K.Räikkönen | McLaren | M | 1:30.933 | + 1.114 |
6. | J.Button | Honda | M | 1:30.940 | + 1.121 |
7. | J.Trulli | Toyota | B | 1:31.419 | + 1.600 |
8. | J.Villeneuve | BMW | M | 1:31.542 | + 1.723 |
9. | J.P.Montoya | McLaren | M | 1:31.880 | + 2.061 |
10. | M.Webber | Williams | B | 1:33.405 | + 3.586 |
11. | R.Schumacher | Toyota | B | 1:30.944 | + 1.125 |
12. | N.Rosberg | Williams | B | 1:31.194 | + 1.375 |
13. | G.Fisichella | Renault | M | 1:31.197 | + 1.378 |
14. | D.Coulthard | Red Bull | M | 1:31.227 | +
1.408 |
15. | N.Heidfeld | BMW | M | 1:31.422 | + 1.603 |
16. | V.Liuzzi | Toro Rosso | M | 1:31.728 | + 1.909 |
17. | C.Klien | Red Bull | M | 1:32.901 | + 3.082 |
18. | C.Albers | Midland | B | 1:32.936 | + 3.117 |
19. | S.Speed | Toro Rosso | M | 1:32.992 | + 3.173 |
20. | T.Monteiro | Midland | B | 1:33.658 | + 3.839 |
21. | T.Sato | Super Aguri | B | 1:35.239 | + 5.420 |
22. | F.Montagny | Super Aguri | B | 1:46.505 | + 16.686 |
p. | Jezdec | p. | 1. čas | p. | 2. čas | p. | 3. čas | Kol |
1. | F.Alonso | 1. | 1:31.138 | 3. | 1:30.336 | 1. | 1:29.819 | 20 |
2. | M.Schumacher | 2. | 1:31.235 | 1. | 1:30.013 | 2. | 1:30.028 | 19 |
3. | F.Massa | 14. | 1:31.921 | 6. | 1:30.732 | 3. | 1:30.407 | 23 |
4. | R.Barrichello | 9. | 1:31.671 | 4. | 1:30.469 | 4. | 1:30.754 | 20 |
5. | K.Räikkönen | 3. | 1:31.263 | 2. | 1:30.203 | 5. | 1:30.933 | 17 |
6. | J.Button | 4. | 1:31.420 | 8. | 1:30.755 | 6. | 1:30.940 | 25 |
7. | J.Trulli | 13. | 1:31.809 | 7. | 1:30.733 | 7. | 1:31.419 | 26 |
8. | J.Villeneuve | 7. | 1:31.545 | 9. | 1:30.865 | 8. | 1:31.542 | 21 |
9. | J.P.Montoya | 12. | 1:31.774 | 5. | 1:30.671 | 9. | 1:31.880 | 22 |
10. | M.Webber | 10. | 1:31.712 | 10. | 1:30.892 | 10. | 1:33.405 | 7 |
11. | R.Schumacher | 6. | 1:31.470 | 11. | 1:30.944 | 13 | ||
12. | N.Rosberg | 15. | 1:32.053 | 12. | 1:31.194 | 7 | ||
13. | G.Fisichella | 8. | 1:31.574 | 13. | 1:31.197 | 9 | ||
14. | D.Coulthard | 11. | 1:31.742 | 14. | 1:31.227 | 13 | ||
15. | N.Heidfeld | 5. | 1:31.457 | 15. | 1:31.422 | 9 | ||
16. | V.Liuzzi | 16. | 1:32.621 | 16. | 1:31.728 | 12 | ||
17. | C.Klien | 17. | 1:32.901 | 7 | ||||
18. | C.Albers | 18. | 1:32.936 | 5 | ||||
19. | S.Speed | 19. | 1:32.992 | 7 | ||||
20. | T.Monteiro | 20. | 1:33.658 | 6 | ||||
21. | T.Sato | 21. | 1:35.239 | 4 | ||||
22. | F.Montagny | 22. | 1:46.505 | 4 |