Mercedes se chce odvolat
Bude bojovat o Rosbergovo druhé místo?
Nico Rosberg navzdory problému s převodovkou dorazil do cíle VC Velké Británie 2016 na druhém místě, ale dostal pouze body za třetí místo. Stevardi jeho vozu udělili penalizaci, protože jezdci byla poskytnuta rada ohledně zvládnutí problému, čímž se prý tým provinil vůči předpisům, které během závodu omezují komunikaci mezi týmem a jezdcem. Jezdec by měl jízdu i problémy zvládat sám, výjimku tvoří především situace, ve kterých je ohrožena bezpečnost jezdce nebo jeho okolí, ale technická směrnice povoluje i komunikaci v případě, že je bezprostředně ohrožen dojezd vozu do cíle.
Týmy mají po závodě určitou lhůtu, během které se mohou upozornit na úmysl odvolat se, a Mercedes to využil. Zatím ale neví, jestli se opravdu bude odvolávat u FIA, nebo po detailním prozkoumání situace svou námitku stáhne.
První fáze komunikace mezi Rosbergem a týmem na boxové zídce byla prý v pořádku. Inženýr jezdci potvrdil závažný problém s převodovkou a informoval ho o nefunkčnosti sedmého převodového stupně. Názory závodních stevardů podporovaných Charliem Whitingem a Mercedesu se liší v pohledu na konec komunikace, v níž byl jezdec instruován, jak se vyhýbat sedmému převodovému stupni a co nejdříve řadit na osmý stupeň. To už zřejmě podle stevardů nebylo nezbytné k tomu, aby se vůz dostal do cíle, nehrozilo jeho bezprostřední poškození a jezdec na to měl přijít sám.
Týmy mají po závodě určitou lhůtu, během které se mohou upozornit na úmysl odvolat se, a Mercedes to využil. Zatím ale neví, jestli se opravdu bude odvolávat u FIA, nebo po detailním prozkoumání situace svou námitku stáhne.
První fáze komunikace mezi Rosbergem a týmem na boxové zídce byla prý v pořádku. Inženýr jezdci potvrdil závažný problém s převodovkou a informoval ho o nefunkčnosti sedmého převodového stupně. Názory závodních stevardů podporovaných Charliem Whitingem a Mercedesu se liší v pohledu na konec komunikace, v níž byl jezdec instruován, jak se vyhýbat sedmému převodovému stupni a co nejdříve řadit na osmý stupeň. To už zřejmě podle stevardů nebylo nezbytné k tomu, aby se vůz dostal do cíle, nehrozilo jeho bezprostřední poškození a jezdec na to měl přijít sám.