Janiš a Charouz před Brands Hatch
Třetím dvojzávodem F3000 Masters.
Jarka Janiše a Jana Charouze čeká o víkendu třetí podnik F3000 International Masters, který se jede v anglickém Brands Hatch. Tým Charouz Racing zatím ani v jednom ze čtyř závodů nechyběl na stupních vítězů.
Brands Hatch leží nedaleko Londýna a poněkud se vymyká současným autodromům. Trať nemá velké únikové zóny a každá jezdecká chyba tak může být hodně potrestána, protože svodidla jsou hodně blízko. Na druhou stranu má okruh nádherný profil se stoupáními i klesáními, některé zatáčky se najíždějí naslepo. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože profil okruhu nenabízí mnoho možností k předjíždění.
Tým Charouz Racing odjíždí do Anglie v roli suverénní lídra, Janiš vyhrál tři ze čtyř závodů a Charouz byl dvakrát na stupních vítězů. Na druhou stranu stále není jasné, jak velký váhový handicap jezdce českého týmu čeká, podle plánů organizátorů by měl Janiš jet se 40kg navíc.
Jarek Janiš: „Jsem rád, že jsem dostal šanci odjet další závody, zvláště když mi vstup do šampionátu tak vyšel. Brands Hatch znám ze startů ve formuli Palmer Audi, tehdy jsme však jeli na kratší verzi. Na počítači jsem si projel plnou verzi okruhu a její doučení by nemělo být těžké. S těžkou váhovou penalizací nebude snadné být na špici, ale udělám vše pro to, abych byl znovu včele.“
Jan Charouz: „Trať znám z loňského startu v A1GP, doufám, že to bude moje výhoda. Je to zajímavý okruh a líbí se mi. Ve Francii mi to nešlo, jak jsem si představoval, v Brands Hatch chci být na stupních vítězů. Víkend bude ale nejen o závodění, po něm mě totiž čekají poslední maturitní zkoušky, takže se budu připravovat i do školy.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně chceme pokračovat v dobrých výkonech, zatím jsme vždy dojeli na stupních vítězů. Otázkou je, jak velkou váhovou penalizaci nakonec dostaneme. Momentálně řešíme s výrobcem monopostu Lola, zda vůbec jde do vozu bezpečně umístit tak velké závaží, jaké nám chtějí organizátoři dát.“