Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bourdais pokořil ovál v Milwaukee

Bourdais pokořil ovál v Milwaukee

Milwaukee Road Runner 225 - průběh a výsledky závodu

Milwaukee Road Runner 225 - The Milwaukee Mile
197 kol, 197 mil
23° C, oblačno
5 žlutých fází, celkem 48 kol
nejrychlejší kolo: S.Bourdais - 22,285 sekundy  v 168. kole

Sebastien Bourdais již třikrát v této sezóně dokázal porazit všechny své soupeře ve startovním poli. Tentokrát kromě nich vyzval na souboj ještě jednu z nejstarších oválových tratí ve Spojených státech, která ho až do letošního roku vždy pokořila - slavnou Milwaukee Mile ve Wisconsinu. Přijel do West Allisu dokázat, že po třech letech dokáže zvítězit na jakékoliv trati, na kterou ho kalendář CCWS zavede. Přijel, viděl a . . .zvítězil.

Přestože do závodu nastoupilo nakonec jen 16 vozů, protože Tagliani neměl po těžké havárii ze sobotního rána k dispozici náhradní šasi, závod sám přinesl pěknou podívanou s takovým množstvím soubojů a předjíždění, jaké na Míli v Milwaukee nikdo nepamatuje od konce série CART.

Startovní pole začalo vřít ihned po startu, hodně se očekávalo od Paula Tracyho, který po nevydařené kvalifikaci musel startovat až ze středu pole. Jenomže již ve druhém kole se Kanaďan stal nevinou obětí havárie Junqueiry a Domingueze, po jejichž střetu ho jeho týmový kolega Dominguez sestřelil. A to již po druhé v této sezóně. Ze závodu tak byly naráz vyřazeny další tři vozy. Následovalo neodvratné odklízení trosek a závod byl restartován ve 13. kole.

Bourdais na čele, tentokráte už i na krátkém oválu

Seabass dal hned najevo, že si přijel pro další vítězství a začal se vzdalovat zbytku světa. Katherine Legge byla v této chvíli již pátá a upozornil na sebe i Philippe soubojem s Willem Powerem. Naděje svitla ve 21. kole, kdy tým povolal Bourdaise do boxů k neplánované zastávce na základě podezřelých údajů z telemetrie. Blesková prohlídka nepotvrdila žádný problém a Bourdais se vrátil zpět do závodu. Na čelo se tak dostal Wison.

O další žlutou se postaral "Spindy Dan" Clarke jak jinak než smykem, který naštěstí ustál a nenarazil do zdi. Většina pilotů teď zajela do boxů, ne tak Katherine Legge, která se tím dostala do vedení závodu. Za ní zůstal na trati i Seabass, byť v této chvíli o jedno kolo zpět. To ale vzápětí již neplatilo, neboť po restartu Katherine lehce překonal a vrátil se tak zpět do závodu na vedoucí kolo.

Do vedení se v dalších kolech dostal Wilson a začal si budovat postupně náskok. Katherine se držela stále ve vedoucí skupince a jela skvělý závod. Ze závodu odstoupil Cristiano da Matta pro technickou závadu. Výrazný dopad na další průběh závodu pak měla další žlutá fáze, kterou způsobily trosky na trati v 55. kole a která se díky Heylenovi protáhla až do kola sedmdesátého. Celé pole se totiž samozřejmě sjelo, náskok Wilsona se ztratil a naopak Bourdais se zařadil na konec vedoucí skupiny jezdců.

Kola, která následovala po restartu, pak dala vzpomenout na to, jak se kdysi v sérii CART závodilo. Zatímco Wilson začal opět odjíždět, za ním se rozpoutal boj o každý metr, tak jak se Seabass prokousával vpřed před své soupeře. Jenomže v této chvíli mu zdatně sekundoval Philippe, který mu dokonce útok několikrát  vrátil, lehce se nedal ani Servia, zkrátka bylo na co se dívat.

Nelson Philippe jel včera životní závod, jeho souboj se Seabassem stál za pohled

V 97. kole ale bylo rozhodnuto, Bourdais se dostal na druhé místo a začal stíhat Wilsona.  Díky tomu, že ne všichni teď jeli se stejnou palivovou strategií, se pořadí promíchávalo. V polovině závodu pak vedl Bourdais před Katherine Legge, Rangerem, Wilsonem a Serviou.

Druhá polovina závodu již tolik vzrušení nepřinesla. Seabass ujížděl na špici všem a tak se o zajímavé momenty staral především mladíček Philippe, který byl po celý závod velmi rychlý a který si ve 122. kole dokázal poradit i se zkušeným Serviou.  Na dráze se ještě jednou rozsvítila žlutá světla pro nečistoty na trati, ale ani následný restart nic nezměnil.

Závod, který byl nakonec zkrácen na 197 kol tak vyhrál Bourdais před Wilsonem, třetí místo je životním úspěchem mladíčka Philippa, ze kterého po rozpačitých začátcích roste rychlý a solidní pilot. Skvěle zajela i Katherine Legge, jejíž časy na jedno kolo se po většinu závodu pohybovaly mezi nejrychlejšími a kterou nakonec jen zvolená strategie stála jedno nebo i dvě místa v konečném pořadí.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 S.Bourdais  Newman/Haas Racing
1:45:03.946
2.
 J.Wilson  RuSPORT
3.612
3.
 N.Philippe  CTE Racing HVM
5.640
4.
 A.J.Allmendinger  RuSPORT
18.504
5.
 O.Servia  PKV Racing
1 kolo
6.
 K.Legge  PKV Racing
2 kola
7.
 A.Ranger  Mi-Jack Conquest
3 kola
8.
 D.Clarke  CTE Racing HVM
6 kol
9.
 Ch.Zwolsman  Mi-Jack Conquest
6 kol
10.
 N.Pastorelli  Rocketsports Racing
14 kol
11.
 W.Power  Team Australia
porucha
12.
 J.Heylen  Dale Coyne Racing
porucha
13.
 C.da Matta  Dale Coyne Racing
porucha
14.
 M.Dominguez  Forsythe Racing
havárie
15.
 B.Junqueira  Newman/Haas Racing
havárie
16.
 P.Tracy  Forsythe Racing
havárie

Všechny časy neoficiální

Fotografie: Champcarmedia / USA LAT Photographic