Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Palou měl potíže, Power toho ale příliš nevyužil

Palou měl potíže, Power toho ale příliš nevyužil

Hy-Vee Milwaukee Mile 250s – 2. závod

V jednu chvíli to vypadalo, že před posledním závodem se změní pořadí v čele šampionátu. Dosavadní lídr Álex Palou měl totiž už před startem potíže, a do závodu vyrazil se ztrátou necelých 30 kol. Jenže ačkoliv mu velkou část závodu patřilo první místo, jeho největší, a teď už i jediný rival Will Power při jednom z restartů udělal chybu, dostal hodiny, a ačkoliv zabránil tomu, aby vůz zničil o bariéru, nakonec dojel na 10. místě. Palou tak má stále náskok 33 bodů. Závod vyhrál Powerův stájový kolega Scott McLaughlin.

Palou zůstal už v zaváděcích kolech stát na dráze. Startér, který vozí záchranářské týmy, nepomohl, takže jej museli odtáhnout do boxů. Palou se pokusil vrátit se na dráhu, ale vůz opět vypověděl službu, a tak putoval rovnou do garáží. Tým měl podezření, že je to závada na hybridním systému, ale nakonec stačilo jen vyměnit baterii a monopost ožil.

Nicméně start byl pro tým Chipa Ganassiho nesmírně náročný. Zatímco část se věnovala oživování Palouova vozu, pokusila se IndyCar závod odstartovat. Startérovi se ale nelíbilo, jaký odstup má chvost pole, tak start takzvaně odmával žlutou vlajkou. Jenže toho si nevšiml Lundqvist, zezadu narazil do svého stájového kolegy Armstronga, kterého poslal přímo do vozu vítěze kvalifikace Newgardena. Pro Armstronga a Newgardena závod skončil. Drobné poškození předního křídla si odvezl také vítěz sobotního závodu O’Ward. Naopak Power se skrumáži vyhnul a pokračoval na druhém místě.

Ve 35. kole začal Power tlačit na McLaughlina. Novozélanďan se v sobotu vyloženě ztrápil při předjíždění jezdců o kolo a Power toho chtěl využít. Ve 44. kole se ve 3. zatáčce skutečně dostal před svého stájového kolegu a ujal se vedení.

Power potřeboval přidávat kola v čele závodu, aby měl šanci na dva bonusové body za vedení největšího počtu kol. Naopak Palou potřeboval, aby co nejvíce jezdců závod nedokončilo a on posbíral co nejvíce bodů. Do karet mu hrálo to, že technické problémy postihly i další jezdce – v boxech postupně odstavili vůz Siegel a vítěz sobotního závodu O’Ward, další z hrdinů sobotního klání Daly nabral ztrátu mnoha kol, když tým řešil, co je s vozem. V 62. kole prudce zpomalil Malukas a IndyCar musela vyvěsit žluté vlajky.

To bylo krátce po prvních pit stopech, které ale pořadí na čele nezměnily. Vedl Power před Rossim a McLaughlinem.

Power se vedení vzdal v 97. kole, když podruhé zajel do boxů. Na chvíli se na čele ohřál Ferrucci, ale po jeho pit stopu byl Power opět první. I tady krátce po pit stopech přišla žlutá fáze. Ve 113. kole se roztočil Robb, vyhnul se sice zdi, ale IndyCar okamžitě vyvěsila žluté vlajky. Podobnou situaci jsme viděli i v sobotním závodě, kde v hlavní roli byla Katherine Leggeová.

Většina jezdců zamířila do boxů pro čerstvé pneumatiky. Ne však Rossi a Dixon, kteří se ujali vedení. Power se navíc musel při výjezdu od mechaniků vyhýbat Ferruccimu, takže jej překonal McLaughlin.

Restart přišel ve 124. kole, dlouho se ale nezávodilo, Rasmussen zezadu postrčil Rahala a poslal jej do zdi. Znovu se začalo závodit ve 131. kole a tady se dost možná rozhodlo o titulu. Power udělal chybu, dostal hodiny, a i když jen lehce poškodil přední přítlačné křídlo o bariéru, prakticky přišel o šanci bojovat o vítězství.

Musel totiž dvakrát v krátkém sledu do boxů, nejprve přezout pneumatiky, což ale byl problém, protože týmu zbývala už jen jedna sada nových firestonů, takže Power dostal pneumatiky, na kterých absolvoval kvalifikaci. Pak ještě následovala výměna předního křídla, při tom ale Power ztratil celé kolo na zbytek pole.

Rossi držel vedení, McLaughlin se postupně probojoval před Dixona na druhé místo. Což se záhy povedlo i Hertovi a Ferruccimu. Byl to nerovný souboj, protože všichni piloti absolvovali předchozí pit stop o 20 kol později než Dixon, měli tak výrazně lepší pneumatiky.

Dixon ve 162. kole zamířil do boxů. Rossi jej následoval v dalším kole. Vedení převzal McLaughlin, následovali Herta a Ferrucci. Ale jen na chvíli, protože McLaughlin zastavil ve 165. kole. Bylo jasné, že tito piloti budou muset do boxů ještě jednou.

Herta a další jezdci se ale snažili svůj pit stop odložit, aby si také vystačili s jedním pit stopem. Mnozí byli motivováni i tím, že pro ně tým měl jen jednu sadu nových pneumatik. Herta nakonec zamířil k mechanikům v 187. kole. Rossi z druhého místa zastavil naposledy ve 197. kole, McLaughlin o kolo později.

Herta byl po posledních pit stopech na čele s náskokem 7,5 vteřiny na McLaughlina, ten jej ale na čerstvějších pneumatikách rychle stahoval. Ve 215. kole jej předjel, nicméně Herta se ještě zmohl k odporu a vybojoval první příčku zpátky, jenže jen na chvíli a v 218. kole si McLaughlin vzal vedení zpátky.

Robb v 229. kole způsobil další žlutou fázi. Tentokrát se to už bez nárazu do zdi neobešlo. Tady svitla jiskřička naděje na lepší výsledek pro Powera. Všichni jezdci totiž postupně zamířili k mechanikům, aby přezuli na tu nejméně sjetou sadu, jakou měl tým k dispozici. Power se díky tomu vrátil do stejného kola jako lídr závodu.

McLaughlin při restartu ve 239. kole uhájil vedení. Skvěle do toho šlápl Dixon a po tvrdém souboji s Hertou a následné bitvě s Rossim se posunul na druhou příčku. McLaughlina měl na dosah, ale už do konce závodu nedokázal na svého krajana a jmenovce nic vymyslet.

Herta dojel na třetím místě, a tak stále čeká na první vítězství na oválu. Ferrucci si zopakoval sobotní výsledek a znovu dojel na čtvrtém místě. Pátá příčka patří Ericssonovi.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 02:06:31,3981 250 50+3
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 0,4558 250 40
3. Colton Herta Andretti Global Honda + 5,1263 250 35+1
4. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 10,9829 250 32+1
5. Marcus Ericsson Andretti Global Honda + 13,7085 250 30
6. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet + 14,3305 250 28+1
7. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 15,2002 250 26
8. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda + 15,3219 250 24
9. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 16,2013 250 22
10. Will Power Team Penske Chevrolet + 19,8577 250 20+1
11. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda - 1 kolo 249 19
12. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda - 2 kola 248 18
13. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda - 2 kola 248 17
14. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda - 3 kola 247 16
15. Katherine Leggeová Dale Coyne Racing Honda - 5 kola 246 15+1
16. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet - 7 kol 243 14
17. Conor Daly Juncos Hollinger Racing Honda - 20 kol 230 13
18. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet Havárie 221 12
19. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda - 29 kol 221 11
20. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda Havárie 215 10
21. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda Porucha 181 9
22. David Malukas Meyer Shank Racing Honda Porucha 126 8
23. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda Havárie 123 7
24. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet Porucha 87 6
25. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet Porucha 24 5
26. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda Havárie 6 5
27. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet Havárie 5 5+2

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto Penske Entertainment