Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Janiš se těší na ostrý start sezony

Janiš se těší na ostrý start sezony

DTM: Český jezdec a jeho premiérová sezóna v DTM.

Jarek Janiš z týmu Sonax Dark Dog AMG-Mercedes s napětím očekává začátek své premiérové sezony v šampionátu DTM, který odstartuje tento víkend v německém Hockenheimu.

Janiš má za sebou rozsáhlou zimní přípravu, v jejímž rámci testoval na okruzích v Barceloně, Jaramě, Estorilu a v Brně, vedle toho absolvoval i tréninková soustředění v Seefeldu a Malorce. Janiš pojede v týmu Kekeho Rosberga Sonax Darg Dog AMG Mercedes a týmovým kolegou bude ostřílený Bernd Mayländer, který je kromě závodění v DTM zajímavý i tím, že v šampionátu F1 řídí Safety Car. O přípravu vozů se stará tým 22 lidí, kteří jsou podporováni společností HWA, která staví vozy AMG-Mercedes pro šampionát DTM.

"Na začátek sezony se velmi těším, protože závody jsou závody. V průběhu zimy jsem absolvoval nejrozsáhlejší přípravu v mé kariéře, při testech jsem najel přes 3000 kilometrů. S týmem jsme rychle navázali dobrou spolupráci a ačkoliv byly i těžší chvíle, vždy jsme dokázali najít řešení. Nemůžu se dočkat, až poznám atmosféru závodů, který bude určitě fantastická, vždyť jenom na představení DTM v Hamburku se přišlo podívat 20 000 fanoušků. V průběhu víkendu také uvidíme skutečnou sílu jednotlivých týmů, výsledky testů mohou být zavádějící. Nicméně se zdá, že nové vozy jsou hodně rychlé. Nebude to tedy lehký víkend a pro mě bude nejdůležitější obstát ve srovnání se stejným vozem. I přes rozsáhlé testy se určitě naučím nové věci. V závodech DTM se jezdí ostřeji než formule, ale myslím, že na to si rychle zvyknu, v motokárách se to také mele. Ale například jsem si ještě nemohl vyzkoušet, jak se chová vůz, když těsně následujete jiné auto. Ve formulích si musíte hlídat vzdálenost, když jste moc blízko, tak vám turbulence vytvářené předním vozem rozhodí aerodynamiku. O výsledku v závodu hodně rozhoduje i strategie týmu, v průběhu závodu jsou povinné dvě zastávky v boxech, a důležité je správné využití nových pneumatik," říká Janiš, který nový Hockenheim zná z loňského závodu F3000.

"Pro zajetí dobrého času je důležité dobře projet Stadion, to je podle mého názoru nejdůležitější pasáž. Je tam pár ošidných míst, které musíte projet precizně a neudělat žádnou chybu. Hodně získat, ale i ztratit, se dá také v první zatáčce po startu. Nejlepším místem pro předjíždění je zřejmě vracečka, na kterou je vidět i z tribuny Mercedes-Benz, na dlouhé rovince se můžete zavěsit za soupeře a potom ho vybrzdit. Touto dobou může být na Hockenheimu všelijaké počasí, a přestože mi jízda v dešti nevadí, pro začátek sezony bych si přál suchou trať."