Tomáš Kostka členem A1 GP České republiky
Bude startovat o tomto víkendu v závodě F3000.
Kariéru Tomáše Kostky magazín Formule.cz sleduje podrobně od roku 2005, kdy rodák ze Zlína nastoupil do Světové série Renault. Párkrát jsme si popovídali po telefonu, ale nikdy jsem neměl možnost jej potkat osobně. Jaké bylo mé překvapení, když jsem jej náhle spatřil sedět ve společnosti Tomáše Engeho, Jarka Janiše a Antonína Charouze. Košile v národních barvách dávala neomylnou zprávu: Tomáš Kostka je členem A1 Grand Prix týmu České republiky.
Jarek Janiš a Tomáš Enge nebudou moci v úvodním závodě A1 GP v Zandvoortu startovat, také proto tam jednou jezdci Jan Charouz a Tomáš Kostka. A co víc, Tomáš Kostka bude startovat v nadcházejícím závodě F3000 International Masters v Turecku - bude to jakási kvalifikace do A1 GP. Po tomto závodě se totiž rozhodne, kdo nastoupí v Zandvoortu do závodu A1 GP - zda Jan Charouz a nebo Tomáš Kostka.
Spolupráci s týmem Světové série Renault Draco Tomáš Kostka uprostřed sezony přerušil [informovali jsme zde], zeptali jsme se jej, co přesně vedlo k rozvázání spolupráce.
"Bylo toho trochu více, ale tým Draco neplnil podmínky smlouvy zejména po technické stránce," řekl Tomáš Kostka. "Například jen díky tomu, že mám známé u Renaultu, jsem se dozvěděl, že Maldonado [týmový kolega - pozn. autora] dostal nový motor a já dostal jeho, takže v tom bylo i trochu lhaní.
Prvotní impuls šel ode mě, teď to řeší právníci obou stran, protože v tom je i nějaké penále."
Tomáš Kostka ovšem patří mezi rychlé piloty, a tak se nabízela otázka, proč už loni nestartoval v barvách České republiky. Jak moc se tedy můžeme tešit na to, že bychom jej viděli po celou sezonu A1 GP?
"Mám zatím smlouvu jen na závod F3000 v Turecku a pak uvidíme, jsem ale rád, že mohu jezdit a že nemusím sedět doma."
A jak vnímá F3000 International Masters, konkurenci dvou italských sérií F3000 a podporu například v Itálii a u nás?
"V posledních letech je to o poznání lepší, ale samozřejmě se to s italskou podporou nedá srovnávat, tam už si je vychovávají od školních let přes malé série až po ty větší. Je velká škoda, že dvě italské F3000 si konkurují, takhle v každé startuje po patnácti vozech, zatímco dohromady by měly třicítku aut. "
Tomáš Kostka má s tureckým okruhem, kde se jede F3000 o tomto víkendu, zkušenosti z formule Renault. Jak je to s Brnem?
"Tám jsem vlastně vyrůstal," řekl Kostka, který se už z Itálie přestěhoval zpátky do České republiky. "Je to tam pěkné, ale moc velké horko."
Závod F3000 Masters ve Valencii byl podle informací Tomáše Kostky a BPA zrušen, místo toho se pojedou čtyři závody v Estorilu. Zda tam Tomáše uvidíme, na to si budeme muset počkat.