Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Obávaná Curva Peraltada se vrací

Obávaná Curva Peraltada se vrací

Úsek tratě vedoucí stadionem bude zřejmě vypuštěn

Champ Cars pojedou tento týden svůj poslední závod sezóny na trati v Mexico City, která bude podle všeho zahrnovat i průjezd celou zatáčkou Peraltada. Tato obávaná klopená otáčka, nikoliv nepodobná proslavené zatáčce Parabolica na okruhu v Monze, byla součástí původní varianty okruhu Hermanos Rodriguez.

Při výjezdu z této zatáčky zahynul Ricardo Rodriguez během kvalifikace na první GP Mexika konanou na tomto autodromu a v roce 1990 byla svědkem fantastického předjížděcího manévru Nigela Mansella, který vnější stopou překonal při nájezdu do zatáčky v předposledním kole Gerharda Bergera. (Záznam k vidění zde)

Zatáčka byla překonstruována před rokem 1992, kdy byl snížen úhel klopení, ale zároveň došlo i k dalšímu zmenšení už tak nepříliš široké únikové zóny. Pro Champ Cars byla trať překonfigurována a první polovina původní zatáčky byla nahrazena průjezdem baseballovým stadionem, který končil nájezdem do Peraltady v její polovině. Konfigurace tratě je dobře vidět zde

V letošním roce už byla staronová konfigurace Peraltady vyzkoušena při závodech NASCAR Busch Cup a při závodě série Grand-Am. Jenomže Champ Cars jsou něco jiného než přece jen pomalejší sedany NASCAR. Proto by se na dlouhé rovince ústící do Peraltady měla objevit šikana, která vozy zpomalí.

Majitel týmu Rocketsports Paul Gentilozzi, který doposud sám pilotuje vozy série Grand - Am k tomu dodává: "Startoval jsem na této variantě trati již v roce 1991 s vozem tehdejší série Trans-Am a znovu letos při závodu Grand-Am, a ať se na to podíváte jak chcete, ta zatáčka je pekelně rychlá a bez jakékoliv únikové zóny. Prostě pustit do ní monoposty Champ Cars bez zpomalení šikanou by nebylo příliš chytré. CCWS společně s pořadateli se snaží najít takové řešení, které by přineslo vzrušení divákům, ale bylo zároveň i dostatečně bezpečné pro piloty."