Bourdais ve strhujícím závěru porazil Wilsona
GP of Mexico City-výsledky a průběh závodu
Telmex GP of Mexico City - Autodromo Hermanos Rodrigues
66 kol - 183,084 mil
1 žlutá fáze, celkem 5 kol
nejrychlejší kolo: S.Bourdais-1:27.644 v 6. kole
Justin Wilson podlehl v posledních minutách napínavého závodu tvrdému ataku Sebastiena Bourdaise, který se tak stal vítězem posledního závodu letošní sezóny. Tento závod zakončil také celou jednu kapitolu Champ Cars, protože dnes vyrazily monoposty Lola ke svému poslednímu závodu. Třetí místo obsadil Will Power, který na sebe upoutal pozornost především ve střední části závodu, když na mokré trati zajížděl nejrychlejší časy z celého startovního pole.
Závod vejde pravděpodobně do historie díky heroickému souboji Wilsona s Bourdaisem v posledních kolech, ale byl zajímavý od začátku do konce. Start byl poznamenán kolizí Katherine Legge s Mariem Dominguezem, která způsobila jedinou žlutou fázi závodu a oba donutila zajet s poškozenými vozy do boxů. Katherine ztratila jedno kolo, poškozený závěs kola však znamenal pro místního hrdinu Domingueze v podstatě konec závodu. Vrátil se sice na trať provázen bouřlivými ovacemi publika, ale bez jakékoliv naděje na slušný výsledek.
Wilson vede pole jezdců do první zatáčky
Na čele zatím kroužil na vedoucí pozici Wilson, který si s přehledem ohlídal start, následován Bourdaisem a Junqueirou. Bourdais pak při restartu za pomocí krátkodobého zvýšení výkonu motoru překonal Wilsona, jenž měl navíc zjevně problémy s přilnavostí vychladlých pneumatik a v úvodních kolech znovu rozjetého závodu ztratil na Sebastiena několik sekund. Jakmile se však jeho pneumatiky dostaly na optimální teplotu, začal se na "Seabasse" znovu dotahovat. V té době už končil závod pro Dana Clarka, kterého stupňující se problémy s motorem zahnaly do boxů. Ve středu pole pak Pizzonia bojující více s jankovitým vozem než s tratí vytvořil mašinku vláčku, ve kterém se vezli Ranger, Rice a Heylen
Těsně před prvním kolem zastávek v boxech překonal Wilson ve 23. kole Bourdaise a znovu se ujal vedení. Zastávky pak okořenil Andreas Wirth, který zamířil do špatného stání a na okamžik uvedl okolní boxy ve zmatek. Oba hlavní favorité absolvovali zastávky bez problémů a Wilson se dokázal vrátit zpět do vedení.
Pit stop Willa Powera
Střední část závodu poznamenal déšť, který se začal snášet nad mexickou metropolí a přinutil postupně všechny jezdce zamířit do boxů. Jako poslední vydržel na suchých pneumatikách Bourdais, ale houstnoucí déšť ho přinutil vyměnit pneumatiky rovněž. V té době již měli oba jezdci na špici pole náskok na třetího Junqueiru přes 20 sekund. Na deštěm smáčené trati ožil Will Power a rázem byl o sekundu rychlejší, než kdokoliv jiný. Jeho stíhací jízda za Junqueirou byla příjemným zpestřením této části závodu a Power ji dokázal dotáhnout do konce, když Junqueira pod tlakem chyboval při průjezdu první zatáčkou.
Buddy Rice ve vodní cloně Bruno Junqueiry
Pravděpodobně rozhodující okamžik závodu přišel se společným strategickým rozhodnutím týmu Newman-Haas a Sebastiena Bourdaise nepřezouvat mokré pneumatiky a absolvovat poslední stint na nich. Wilson si však i po posledních zastávkách v boxech udržel vedení. V ten okamžik by si na Sebastienovo vítězství na opotřebovaných pneumatikách asi nikdo nevsadil, tím spíš, že mezi oběma vozy byl na trati ještě Andrew Ranger jedoucí o kolo zpět. Pak se však začal Wilsonův náskok prudce zmenšovat a sedm kol před cílem už byl pouze 2.7 sekundy. Když pak Ranger pustil Bourdaise před sebe, na trati se rozhořel strhující souboj o vítězství.
Souboj Wilsona a Bourdaise v zatáčce Peraltada, kterou se oba vozy řítily bok po boku, jejich boj na cílové rovince, kde oba piloti využívali poslední sekundy se zvýšeným výkonem motoru, strhující souboj v prvních pěti zatáčkách posledního kola, tvrdý útok Bourdaise v šesté zatáčce, který skončil vzájemným kontaktem, i poslední pokus Wilsona získat zpět vedení před šikanou se staly důstojným zakončením jedné éry Champ Cars.
Wilson zaslouží maximální obdiv za heroický výkon v závodě, který absolvoval se zlomeninou vzápěstí. Jen on ví, co si asi vytrpěl v poslední části závodu a zda by ho dokázal Sebastien překonat, kdyby byl zcela v pořádku. V každém případě si Wilson zajistil svým výkonem druhé místo v celkovém hodnocení šampionátu. Třetí dojel Will Power, který tak získal titul nováčka roku a s jistým místem v týmu Australia pro příští sezónu je jedním z těch, které se v roce 2007 vyplatí sledovat.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
1. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
1:59:26.946 |
2. |
J.Wilson | RuSPORT |
3.529 |
3. |
W.Power | Team Australia |
46.536 |
4. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
64.023 |
5. |
A.Tagliani | Team Australia |
78.032 |
6. |
O.Servia | PKV Racing |
88.744 |
7. |
N.Philippe | CTE Racing HVM |
88.997 |
8. |
A.Ranger | Mi-Jack Conquest |
1 kolo |
9. |
D.Martinez | Forsythe Racing |
1 kolo |
10. |
B.Rice | Forsythe Racing |
1 kolo |
11. |
Ch.Zwolsman | Mi-Jack Conquest |
1 kolo |
12. |
A.Pizzonia | Rocketsports Racing |
1 kolo |
13. |
J.Heylen | Dale Coyne Racing |
1 kolo |
14. |
R.Briscoe | RuSPORT |
2 kola |
15. |
A.Wirth | Dale Coyne Racing |
2 kola |
16. |
K.Legge | PKV Racing |
3 kola |
17. |
M.Dominguez | Rocketsports Racing |
7 kol |
18. |
D.Clarke | CTE Racing HVM |
závada |
Všechny časy neoficiální
Foto: CCWS, LLC / USA LAT Photographic