Piastri uletěl soupeřům

VC Bahrajnu – závod
Zvládl všechno, co bylo potřeba – start, první zastávky, nečekaný výjezd zpomalovacího vozu, ale třeba také soupeře na měkčích pneumatikách. V cíli Velké ceny Bahrajnu za to bylo Piastrimu odměnou druhé vítězství v sezoně. Russell udržel i navzdory potížím s elektronikou druhé místo před Norrisem, Verstappen se protrápil k šesté příčce.
Piastri měl závod pod kontrolou celých 57 kol. Po startu to na něj sice po vnějšku zkusil Russell, pilot Mercedesu ale netrefil optimální brzdný bod a byl širší. To umožnilo Piastrimu zůstat ve vedení a v dalších kolech navýšil svůj náskok na více než dvě vteřiny.
Kvůli vysoké degradaci pneumatik měla v Bahrajnu dřívější zastávka velký účinek a díky tomu, že Russell zastavil o kolo dříve než Piastri, tak se ke svému australskému konkurentovi přiblížil. Poté už se ale situace vrátila zpět do starých kolejí a pilot McLarenu se opět vzdaloval. Postupně si vypracoval náskok sedmi sekund.
Důležitý moment závodu přišel ve 32. kole. Kvůli úlomkům, které na trati zbyly po kontaktu Cunody a Sainze, vyslalo ředitelství závodu do akce zpomalovací vůz. Toho okamžitě všichni využili k zastávce. Piastri vsadil 25 kol před koncem jistotu a nasadil střední směs pneumatik. Naopak Russell šel opačnou cestou a zkusil to s měkkými gumami.
Tato strategie ale nezafungovala. Russell se po restartu nedostal do pozice, ze které by mohl Piastriho reálně ohrozit. Životnost jeho pneumatik brzy ubývala a Piastri opět unikal. Na cestě za druhým triumfem v sezoně už ho nikdo nezastavil.

Russell mohl být rád, že nakonec udržel druhé místo. V závěru se totiž na jeho voze objevily problémy s elektronikou, což se projevovalo mimo jiné tím, že využíval systém DRS v situacích, kdy k tomu nebyl oprávněn. Norris se díky tomu přibližoval a v první zatáčce posledního kola dokonce zkusil útok. Russell se ale svému krajanovi ubránil a projel cílem jako druhý. Norris se musel smířit se třetí příčkou.
Norrisova cesta za bronzem byla pořádně trnitá. Po startu se sice dostal ze šesté pozice až na třetí, vzápětí ale vyšlo najevo, že se pohnul na roštu dříve. To vyústilo v penalizaci pěti sekund, kterou si odpykal v boxech při první zastávce. Později ho navíc předjel Leclerc, který na rozdíl od Brita začínal na střední sadě a po prvních zastávkách se těšil výhodě měkkých gum.
Výjezd zpomalovacího vozu ale přišel pro Ferrari v nevhodnou dobu. Jelikož zbývalo do konce 25 kol, museli třetí Leclerc i pátý Hamilton obout pro závěrečný úsek tvrdou sadu. Sedminásobný šampion se po restartu před Norrise dostal. Pilot McLarenu mu sice předjetí oplatil ve čtvrté zatáčce, pomohl si ale výjezdem za traťové limity, takže svému krajanovi pozici později vracel. Nakonec ale předjel zpět nejenom Hamiltona, ale pět kol před koncem i Leclerca.
Verstappen se během závodu trápil stejně jako celý víkend a po prvních zastávkách dokonce jezdil až jako desátý. V cíli nakonec skončil šestý poté, co předjel v posledním kole Gaslyho. Francouz zaslouží pochvalu. Po solidním víkendu totiž vybojoval pro Alpine první letošní body. Pokrok je vidět i u Cunody. Japonec po nevydařené domácí velké ceně zaznamenal dva body za devátou pozici.
Smůlu měl Antonelli. Ital doplatil na to, že těsně před výjezdem zpomalovacího vozu absolvoval druhou zastávku a nazul měkkou sadu. Při neutralizaci se proto rozhodl hrát na jistotu a dojel si pro další měkkou směs. Poté ho potkala i strkanice se Sainzem, který do něj najel v 10. zatáčce. Nakonec Ital obsadil nebodovanou 11. příčku.
Dlouho měl slibně rozjetý závod také Doohan. Pilot Alpine několik kol figuroval v nejlepší desítce a zdálo se, že by mohl odčinit své trápení z úvodu sezony. V posledních kolech se ale propadl za bodované pozice a když se k tomu připočetl pětisekundový trest za traťové limity, skončil až patnáctý.
Mezi poražené se opět zařadil Sainz. Pilot Williamsu se po skvělém startu propracoval až na šesté místo, postupně ale ztrácel dech. Vše vyvrcholilo desetisekundovou penalizací za kolizi s Antonellim a nakonec odstoupením kvůli poškozenému vozu po kontaktu s Cunodou. Za zavinění kolize byl hned dvakrát penalizován Lawson. Pilot stáje Racing Bulls obsadil až 17. pozici.
Aktualizace: Hülkenberg byl dodatečně vyloučen. Jeho kluzná deska nesplňovala minimální tloušťku.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:35:39,435 | 57 | 25 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +15,499 | 57 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +16,273 | 57 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +19,679 | 57 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +27,993 | 57 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +34,395 | 57 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Renault | +36,002 | 57 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +44,244 | 57 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +45,061 | 57 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +47,594 | 57 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +48,016 | 57 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +48,839 | 57 | 0 |
DSQ | ![]() |
![]() |
Ferrari | +53,472 | 57 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +56,314 | 57 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | +57,806 | 57 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +60,340 | 57 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +64,435 | 57 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +65,489 | 57 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +66,872 | 57 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 45 | 0 |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru jezdců - 2025
p. | Jezdec |
∑ | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | L. Norris | 77 | 25 | 19 | 18 | 15 | ||||||||||||||||||||
2. | O. Piastri | 74 | 2 | 32 | 15 | 25 | ||||||||||||||||||||
3. | M. Verstappen | 69 | 18 | 18 | 25 | 8 | ||||||||||||||||||||
4. | G. Russell | 63 | 15 | 20 | 10 | 18 | ||||||||||||||||||||
5. | C. Leclerc | 32 | 4 | 4 | 12 | 12 | ||||||||||||||||||||
6. | K. Antonelli | 30 | 12 | 10 | 8 | - | ||||||||||||||||||||
7. | L. Hamilton | 25 | 1 | 8 | 6 | 10 | ||||||||||||||||||||
8. | A. Albon | 18 | 10 | 6 | 2 | - | ||||||||||||||||||||
9. | E. Ocon | 14 | - | 10 | - | 4 | ||||||||||||||||||||
10. | L. Stroll | 10 | 8 | 2 | - | - | ||||||||||||||||||||
11. | N. Hülkenberg | 6 | 6 | - | - | - | ||||||||||||||||||||
12. | O. Bearman | 6 | - | 4 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||
13. | P. Gasly | 6 | - | - | - | 6 | ||||||||||||||||||||
14. | J. Cunoda | 5 | - | 3 | - | 2 | ||||||||||||||||||||
15. | I. Hadjar | 4 | - | - | 4 | - | ||||||||||||||||||||
16. | C. Sainz | 1 | - | 1 | - | - | ||||||||||||||||||||
17. | L. Lawson | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||
18. | G. Bortoleto | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||
19. | F. Alonso | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||
20. | J. Doohan | - | - | - | - | - |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru konstruktérů - 2025
p. | Jezdec |
∑ | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 151 | 27 | 51 | 33 | 40 | ||||||||||||||||||||
2. | Mercedes | 83 | 27 | 30 | 8 | 18 | ||||||||||||||||||||
3. | Red Bull | 71 | 18 | 18 | 25 | 10 | ||||||||||||||||||||
4. | Ferrari | 57 | 5 | 12 | 18 | 22 | ||||||||||||||||||||
5. | Haas | 20 | - | 14 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||
6. | Williams | 19 | 10 | 7 | 2 | - | ||||||||||||||||||||
7. | Aston Martin | 10 | 8 | 2 | - | - | ||||||||||||||||||||
8. | RB | 7 | - | 3 | 4 | - | ||||||||||||||||||||
9. | Sauber | 6 | 6 | - | - | - | ||||||||||||||||||||
10. | Alpine | 6 | - | - | - | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Bahrain International Circuit