Toyota se omlouvá fanouškům a sponzorům
Za nesplnění loňského cíle, ten posunula na letošek.
Nikdo od Toyoty nečekal od roku 2002, kdy do formule 1 vstoupila, žádné velké zázraky v následujících třech letech, ta ale uplynula v roce 2004 a následující sezona byla zatím tou nejúspěšnější pro japonskou automobilku. Loni ale následoval spíše krok zpět.
S letošní TF107 se Toyota pokusí o obrat.
"Pracuji v Toyotě 30 let a co na ni oceňuje je ochota čelit velkým výzvám," řekl John Howett. "Je příliš brzy hovořit o titulech, tou naší výzvou je dosáhnout prvního vítězství. To je naším cílem pro rok 2007"
Toyota si je výsledků v roce 2006 vědoma a sama je označuje za neuspokojivé a nenaplněná očekávání. Nakonec první vítězství bylo cílem už pro loňskou sezonu.
"Rádi bychom se našim fanouškům a sponzorům za tento nesplněný cíl omluvili, řekl šéf Toyoty Tsutomu Tomita.
TF107 je zcela novým modelem, od svého předchldce si nevzala prakticky nic.
"Možná tak bezpečnostní pásy," zažertoval Pascal Vasselon.
Hlavními dvěma oblastmi budou aerodynamika a pneumatiky. V oblasti pneumatikách se už nebude vyvíjet tak divoce jako v posledních letech poté, co odešel Michelin, Toyota však tvrdí, že to nijak nesnižuje jejich faktor.
Auto je posazené trochu výše, což umožní představit některá inovativní řešení v oblasti tlumičů a zavěšení. Zejména nos je hodně vysoko. Motor je posazený více vepředu, s tím se dopředu posune i těžiště, což je pro pneumatiky bridgestone lepší.
Toyota pro letošek nezměnila své jezdecké složení, Jarno Trulli a Ralf Schumacheri tvoří jezdeckou dvojici. Trulli však nečeká, že by jednotné pneumatiky přinesly těsnější souboje na dráze. Podle něj drobná chyba v nastavení aerodynamiky se projeví ve velkém měřítku bez ohledu na pneumatiky.
Ralf Schumacher má opci na další dva roky, ale Toyota s rozhodnutím jejího využití počká na pozdější dobu.
Toyota je jedním z týmů, které nejsou spokojeny se zastavením vývoje motorů, které vešlo v platnost letos. Mj. ji to stálo hodně peněz a zdrojů, které přišly vniveč. Inženýry netěší, že ve své vývojové cestě nyní díky FIA nemají možnost vrátit se o krok zpět, je-li to třeba.