Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda usiluje o další vítězství a udržet úroveň výkonnosti

Honda usiluje o další vítězství a udržet úroveň výkonnosti

Barrichello je rád za pneumatiky Bridgestone.

Honda dnes představila RA107, chybělo jí ovšem týmové zabarvení, které se chystá na příští měsíc.

Cílem týmu, který dnes bude novou Hondu zkoušet v Barceloně, je dosáhnout dobrých výsledků po celou sezonu.

"Loni jsme docela slušeně začali a konec také nebyl špatný, ale uprostřed jsme byli špatní," řekl Nick Fry. "Dokonce v našem nejlepším roce, 2004, jsme měli v polovině výkyv.

Cílem je začít konkurenceschopně, být konkurenceschopný uprostřed sezony a dokončit ji v silné formě," řekl Fry s tím, že to se nikdy ani Hodně ani BAR nepovedlo.

Pro premiérovém vítězství ve Velké ceně Maďarska 2006 je ale cílem přidat další letos. Nick Fry také řekl, že RA107 je první skutečnou hondou od roku 1968. Naráží tím na nedávné odkoupení týmu BAR japonskou automobilkou. Ta podle slov Nicka Frye měla až do letošního roku nedostatk zdrojů v porování s velkými týmy. Na jejich úroveň se dostala Honda právě před začátkem letošní sezony.

Honda pro letošní rok zůstává stabilní jak z pohledu jezdců, vedení týmu i inženýrů. Jenson Button neřídil auto tři měsíce po zvém zranění v motokárách, do monopostu F1 usedl včera.

Druhým rokem bude pro Hondu jezdit Rubens Barrichello. Ten si loni na auto po příchodu od Ferrari nemohl dlouho zvyknout, letos je to podle jeho slov jiné.

Barrichello je ve formuli 1 patnáctou sezonu, což jej činí nejzkušenějším jezdcem startovního roštu. Ovšem nejen podle brazilského pilota, ale i podle dalších představitelů Hondy, bude situace díky jednotným pneumatikám Bridgestone zajímavější.

Každý jezdec totiž bude muset během závodu použít obě směsi. Společně s tvrdší konstrukcí by to mělo přinést větší možnosti k předjíždění. Dalším faktorem by měl být limit otáček na 19 000 ot./min. To by mělo zredukovat rozdíly ve výkonech jednotlivých motorů.

"Nepřekvapilo by mě, kdyby prvních deset na startu bylov  jedné vteřině," řekl šéfinženýr Hondy Jacky Eeckelaert.

Rubens Barrichello sám návrat k pneumatikám Bridgestone, které používal ve Ferrari, uvítal.

"I když je rozdíl od roku 2005, stále je to stejný druh tvora," řekl Barrichello.