Dvoulitrové šestiválce a 10 000 ot./min. od roku 2011?
Budou-li automobilky souhlasit, pak ano.
Šéf Mezinárodní automobilové federace Max Mosley dále tlačí na to, aby se formule 1 více přiblížila praktickému uplatnění v běžné silniční dopravě. Chce se proto s automobilkami včetně Audi a Fordu dohodnout mj. na tom, že by od roku 2011 monoposty formule 1 poháněly šestiválcové turbo motory o objemu 2,2 litru na bio paliva s výkonem 770 koní a maximálními otáčkami 10 000 ot./min.
Zvažuje se kontrola trakce, pohon všech čtyř kol či třináctivteřinový power boost.
Max Mosley změny podmiňuje širokým souhlasem automobilek, strategie je však jasná: zbavit se věcí exkluzivních pro formuli 1 a zavést vývojové prvky blízké silniční dopravě.
Důležitým prvkem bude také brát ohled na životní prostředí. Z hrubého popisu změn je zřejmé, že se nedá vyloučit ani jednotný dodavatel šasi.
Přitom je ale důležité neohrozit emocionální zaujetí fanouška pro formuli 1, která by tímto značně utrpěla.