Při nárazu ve 230 km/h přežil přetížení 75 G
FIA prostudovala data z černé skříňky.
Robert Kubica při své havárii v Kanadě přežil přetížení, které ve svém vrcholu dosáhlo neuvěřitelných 75 G - v ten moment Kubica vážil pětasedmdesátkrát víc ve směru nárazu. Zmíněný moment trval asi milisekundu.
K nárazu do zdi došlo při rychlosti 230 km/h - vše bylo změřeno jakousi černou škříňkou umístěnou pod palivovou nádrží za jezdcem, pojmenovanou Accident Data Recorder (ADR).
Data z ADR studoval šéf komise FIA pro bezpečnost Peter Wright, bývalý inženýr Lotusu. Podle závěrů týmu fungovalo vše správně od monokoku, přes zařízení HANS až po přilbu a lemování kokpitu.
"Zatímco jsme se ocitli v absolutním šoku z toho, jak násilná havárie to byla, byli jsme u vytržení z toho, že Robert to přestál prakticky bez zranění a z toho, jak auto při havárii fungovalo," řekl Willi Rampf z BMW.