Nigel Stepney: Předek a aero Ferrari je od McLarenu
Bývalý šéfinženýr nemá co skrývat, musel ale utéct z Itálie.
Bývalý šéfinženýr Ferrari Nigel Stepney se již vrátil z dovolené na Filipínách, ale z Itálie ihned zmizel. Podle jeho vlastních slov mu tam hrozilo nebezpečí. Párkrát je pronásledovaly vozy s italskou značkou, lidé uvnitř však prý určitě nebyli novináři.
Nigel Stepney odhalil, že vše šlo z kopce ve chvíli odchodu Rosse Brawna. Od něj měl Stepney stoprocentní podporu, zatímco po jeho odchodu prý musel reportovat pěti lidem najednou.
"Chtěl jsem reportovat Aldu Costovi, šéfovi konstrukce šasi, ne Mariu Almondovi, novému technickému řediteli," řekl Stepney. "V polovině února šel vztah do háje, nemohl jsem s nimi spolupracovat, musel jsem reportovat čtyřem pěti lidem najednou. Bylo to frustrující.
Řekl jsem Jeanu Todtovi, že už nechci cestovat, chci se na chvíli zastavit a rozmyslet se co dál. Ferrari to ale vzalo špatně. Připadal jsem si pak jako zrádce, co už nechce cestovat."
[Nigel Stepney vyjádřil svou nespokojenost poprvé veřejně na začátku února, psali jsme zde].
"Lidé mi přestali důvěřovat, vše bylo eskalováno vyššímu vedení. Začal jsem se tedy rozhlížet kolem a kontaktoval Nicka Frye [Honda] na konci března. Na konci dubna jsem se potkal s Mikem Coughlanem [sesazeným šéfem konstrukce McLarenu, čtěte zde].
Mike na začátku neměl o přestup zájem, byť nebyl s vedením McLarenu spokojený. Současně mě kontaktovali tři nebo čtyři lidé z Ferrari, kteří by měli zájem přejít se mnou do jiného týmu, kde by se cítili lépe.
Kategoricky popírám, že by během tohoto setkání nebo kdykoli jindy byly Mikovi předány jakékoli informace technického rázu.
1. června jsme se setkali s Nickem Fryem na Heathrow.
17. května, když Ferrari na mě podalo žalobu, byli lidé z Ferrari odvezeni k italské polici na výslech. Můj dům v Serramazzoni byl dvakrát vyloupen. Oznámil jsem Jeanu Todtovi, že odjíždím na dovolenou na Filipíny s tím, že se vrátím, až se to vše srovná, byť příslušný formulář jsem nechal u sebe na stole. Pak už jsme spolu nemluvili.
Je očividné, že uvnitř Ferrari se něco děje.
Mario Almondo mě obvinil, že jsem vzal některé výkresy, byť jsem je měl v držení oprávněně. Tak jsem je Almondovi vrátil, ale druhý den byly zpátky u mě na stole!
Absolutně popírám, že bych je zkopíroval a předal Mikovi Coughlanovi, byl jsem v té době hodně monitorován, vše bylo hlášeno. Nemám tušení, jak se materiály k Mikovi dostaly. Ani nevím, jestli se jedná o dokumenty. Stoprocentně je nemá ode mě. Jestli něco má, pak to má z jiného zdroje.
Proč bych všechny ty materiály potřeboval? Dával jsem je dohromady s Rossem a Aldem Costou, mám je v hlavě. Upřímně pochybuji, že Mike tyto materiály má.
Nemám co skrývat, Ferrari se obává, že informace, které mám, jsou nedocenitelné. Přišel snad Nicolas Tombazis od McLarenu, aniž by měl něco v hlavě? Předek Ferrari a aerodynamika je od McLarenu, protože to měl vše v hlavě."
Nigel Stepney řekl, že Ferrari je v Itálii posvátné a jít proti Ferrari je jako jít proti Vatikánu. Brit ale trvá na tom, že neudělal nic špatně.
Ferrari ve věci vyšetřování stane zítra před londýnským soudem.