Měl Dixon ve voze baterie Energizer, jako králík z reklamy?
Firestone Indy 200 - výsledky závodu
Pakliže si Chip Ganassi přál zapůsobit v Nashville na jednoho ze sponzorů svého týmu, výrobce baterií Energizer, pak se mu jeho tah se speciálním zbarvením vozu Scotta Dixona nemohl povést lépe. Novozélanďan totiž zcela přesvědčivě zvítězil, když jeho jediný skutečný soupeř dnešního dne, Dario Franchitti, s ním ztratil kontakt při předjíždění pomalejších soupeřů v poslední fázi závodu.
Firestone Indy 200 - Nashville Superspeedway
200 kol - 200 mil
32°C - oblačno až zataženo
3 žluté fáze - celkem 25 kol
nejrychlejší kolo: Dan Wheldon - 23,1841 sekundy v 46. kole
Nashville Superspeedway má mezi ostatními ovály v kalendáři zvláštní postavení. Jako jediný má povrch tvořený betonem, jeho povrch je značně nerovný, využitelná rychlá stopa pro jízdu a předjíždění je poměrně úzká a navíc betonový povrch extrémně zatěžuje pneumatiky. Sečteno a potrženo pro většinu jezdců a týmů to není právě oblíbená trať. Jenomže stále jsou mezi nimi ti, kteří to právě zde umí. Dnes to jednoznačně předvedli právě Scott Dixon, který zde dokázal obhájit své loňské vítězství, a Dario Franchitti, jenž už má jednoho Gibsona doma také (kytara Gibson je zde cenou pro vítěze). Své soupeře převálcovali jednoznačně poté, co třetí z uchazečů o vítězství Tony Kanaan složil auto do zdi v první čtvrtině závodu.
Po startu závodu se sice ujal na krátko vedení Dixon, ale již ve třetí zatáčce prvního kola musel přepustit svou pozici Franchittimu. O chvíli později se před něj protáhl i Kanaan. Tyto tři jmenované doplnil v úvodní části závodu Dan Wheldon a uvedená čtveřice se začala pomalu vzdalovat zbytku pole, které se brzy roztáhlo po velké části oválu. V Nashvillu se předjíždí jen těžko a tak se na trati příliš nedělo. O vzrušení se podle očekávání postarali pomalejší jezdci, které začalo čelo pole předjíždět v 33. kole. Franchitti dokázal sice předjet pomalu jedoucí Sarah Fisher bez problémů, ale Kanaan už tolik štěstí neměl. Zřejmě se spolehnul na to, že vnější okraj stopy bude ještě čistý, ale dostal se do potíží a na výjezdu z druhé zatáčky následoval smyk a pak náraz do zdi. Nutno podotknout, že zkušený rutinér Kanaan složil svou Dallaru ke zdi bezpečně a trať ani příliš nezaneřádil troskami.
Konec nadějí pro Tony Kanaana. Kytara nebude.
Pod žlutou vlajkou se celé pole vozů vydalo do boxů k prvním zastávkám, ale ani ty na čele nic nezměnily, neboť Franchitti zůstal na první pozici. Při restartu se sice Castroneves dokázal dostat před Wheldona, ale bylo to také naposledy, co se dnes Helio nakrátko objevil ve vedoucí skupině. Skvělou práci předvedl tým Danici Patrick, která se posunula na pátou pozici. Závod se opět na čas uklidnil, pouze třetí Dan Wheldon to několikráte zkusil na svého kolegu Dixona, ale pamětliv Kanaanova osudu nezkoušel své štěstí přezpříliš.
O novou vlnu vzrušení se opět postarala Sarah Fisher, jejíž vůz se na trati ovládal jen skutečně těžko (její stájový kolega Buddy Rice na tom nebyl o nic lépe). Když se k ní opět rychlostí hurikánu přiřítilo čelo závodu, pokusila se uhnout mimo stopu, ale tam už bylo takové množství žmolků z pneumatik, že už tak těžko řiditelná Dallara se stala téměř naprosto neřiditelnou a nebohá Sarah musela ještě zpomalit. S náhlou překážkou na trati se sice všichni za cenu poněkud divokých manévrů dokázali vypořádat, ale především úhybné manévry Simmonse a Meiry na startovní rovince zaváněly průšvihem.
Na betonovém oválu bylo chvílemi pěkně těsno
Ve 83. kole se díky opozdilcům dostal Wheldon před Dixona a pak se oba protáhli i před Franchitiho. To bylo těsně před tím, než začalo druhé kolo zastávek v boxech. 96. kolo pak přineslo další žlutou fázi, o kterou se tentokráte postaralo počasí, konkrétně kapky deště. Restart přišel až ve 108. kole a na čele se usadili Dixon s Franchittim. Zatímco za nimi si krátce Wheldon s Andrettim vyměňovali pozice, vedoucí dvojka začala brzy zbytku pole nadělovat sekundy náskoku. Na trati se příliš nedělo a změnu nepřineslo ani další kolo zastávek v boxech, které proběhlo pod zelenou vlajkou. Při něm ztratil rozhodujícím způsobem především Wheldon a naopak Danicu vynesly zastávky na třetí pozici. Jezdci na čele se teď museli vyrovnávat s takřka neustálým předjížděním svých pomalejších kolegů a zatímco Dixon to zvládnul bez problémů, opatrnější Franchitti se opozdil natolik, že jeho pohodlný desetisekundový náskok na Danicu se smrsknul na hubené sekundy dvě.
Scott Dixon na cestě z boxů za vítězstvím
Jenomže pak přišly potíže Simmonse a Matsuury ve čtvrté zatáčce, následná žlutá a bylo rázem po závodění. Restart přišel až pět kol před cílem a Dixon, Franchitti i Danica Patrick si již své pozice uhlídali. To se bohužel nepodařilo Scottu Sharpovi, který jel do té doby na skvělém čtvrtém místě. Přehnali se přes něj Hornish, Andretti i Castroneves a zbylo tak na něj až sedmé místo.
Scott Dixon tak nejen obhájil své loňské vítězství, ale zvítězil v druhém závodě série za sebou a snížil náskok celkově vedoucího Franchittiho na 34 bodů. Zbývá šest závodů a následujícím podnikem bude závod na přírodním okruhu Mid-Ohio v Lexingtonu.
Gibsonka skončila zase u Dixona
Zklamání Franchittiho bylo zjevné a vyjádřil ho po dojezdu jedinou větou, která nemusí být překládána : " Close but no guitar".
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:35:47.8614 |
2. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
2.2400 |
3. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
3.1884 |
4. |
S.Hornish Jr. | Team Penske |
3.2914 |
5. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
4.1409 |
6. |
H.Castroneves | Team Penske |
4.5098 |
7. |
S.Sharp | Rahal Letterman Racing |
5.2449 |
8. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
5.7581 |
9. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
1 kolo |
10. |
V.Meira | Panther Racing |
1 kolo |
11. |
T.Scheckter | Vision Racing |
1 kolo |
12. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
2 kola |
13. |
E.Carpenter | Vision Racing |
3 kola |
14. |
J.Simmons | Rahal Letterman Racing |
4 kola |
15. |
S.Fisher | Dreyer & Reinbold Racing |
6 kol |
16. |
K.Matsuura | Super Aguri Panther Racing |
havárie |
17. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
ovládání |
18. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
havárie |
Všechny časy neoficiální