Rozhovor s Pascalem Vasselonem
Toyota chce v Německu potrápit BMW
Otázka: "Je správné, když řekneme, že Grand Prix Velké Británie měla pro tým slibný začátek, ale smutný konec?"
Pascal Vasselon, technický ředitel (šasi), tým Toyota: "Nedokázali jsme získat výsledek, který by odpovídal našemu potenciálu, bohužel to letos nebylo poprvé. V Silverstonu byla naše výkonnost dobrá, v tomto roce zatím nejlepší. Byli jsme tam, kde jsme si přáli, bojovali jsme s BMW, pohybovali se před všemi ostatními.
Tak rychlí jsme tedy byli v oblasti čisté rychlosti, o něco před Renaultem, na úrovni BMW. Těší nás to, naopak zklamáním pro nás bylo, že jsme závod nedokončili."
Otázka: "Co způsobilo Jarnovo a Ralfovo odstoupení?"
PV: "V závodě na Silverstone jsme se potýkali s několika problémy. Ralfa vyřadilo nedostatečně upevněné levé přední kolo. S Jarnem to bylo něco jiného.
Od začátku víkendu Jarno narozdíl od Ralfa nebyl úplně spokojen s nastavením vozu. Nebyl to ovšem nějak velký problém, dokázal se kvalifikovat do první desítky a na Ralfa příliš neztrácel. Rozhodně se ale ve voze necítil tak dobře jako Ralf.
V neděli pak na trati nastaly neobvyklé podmínky, které způsobily, že se Jarno dostal do situace, kdy měl vůz nevyvážený a pneumatiky bez přilnavosti. Zkusili jsme tedy měnit tlak v pneumatikách, směsi a nos. Jinak jsme mu už pomoci nemohli."
Otázka: "Jak hodnotíte Ralfův výkon"?
PV: "Ralf byl o tomto víkendu hodně silný, od prvního tréninku až do závodu si vedl velmi dobře. Obzvlášť dobrou práci odvedl na konci druhé části kvalifikace, kdy dokázal poskládat tři své nejlepší mezičasy do jednoho kola. To se mu opravdu povedlo."
Otázka: "Jsou pro Grand Prix Evropy připravena nějaká vylepšení na voze?"
PV: "Na Nürburgring máme připraveny malé úpravy v aerodynamice. Je to jedno z vylepšení, jaká chceme zavést o každém závodním víkendu. Někdy měníme celé větší části monopostu, změn se v Budapešti dočká podlaha vozu i šasi. Toto je však jen menší úprava, která by měla o něco zlepšit aerodynamickou účinnost vozu."
Otázka: "Jak se Nürburgring liší od Silverstonu? Dá se čekat pokračování dobrých výkonů Toyoty?"
PV: "Rozhodně doufáme, že budeme stejně rychlí. Charaktery obou tratí se značně liší, Silverstone je okruh, kde se značně namáhají pneumatiky a kde je extrémně vysoká průměrná rychlost při průjezdu zatáčkami.
Nürburgring je ve všech aspektech trať spíše průměrná. Přítlak bude střední, stabilita při brzdění průměrná, opotřebení pneumatik podobné jako v Magny Cours, jen o něco mírnější a bez většího opotřebení pouze předních nebo naopak zadních pneumatik.
Je tu od všeho něco. To, že je to trať průměrná, neznamená, že není zajímavá. Má několik pěkných míst, ale nemá tak zvláštní charakter, jako okruh Silverstone."
Otázka: "Je na Nürburgringu něco neobvyklého?"
PV: "Jednoznačně počasí. Když svítí sluníčko, je tu hezky. Okouzlující krajina. Díky zdejším zvláštním klimatickým podmínkám ale víme, že se tu často můžeme dočkat nečekaných změn počasí. Dobrý nápad je přivézt si sem s sebou teplou nepromokavou bundu!"
Otázka: "Jakou máte osobně zkušenost se starým Nürburgringem?"
PV>: "Před pár lety jsem se tam projel ve sportovním sériovém voze jednoho z našich rivalů, po dvou nebo třech kolech jsem musel zastavit. Brzdy byly mimo provoz. To auto mělo hodně slabé brzdy!
Je to fantastické místo, v jednom kole tam můžete potkat profesionální závodníky jedoucí na maximum, autobus se čtyřiceti lidmi uvnitř, mopedy, kabriolety. Vše najednou. Je to hodně překvapivé a občas trochu děsivé!"
Otázka: "Jaký je cíl týmu pro tento víkend?"
PV: "Naším cílem teď je bojovat s BMW a snažit se dojíždět závody v první šestce. Chceme na tom být rychlostně stejně jako na Silverstonu. Chceme naše jezdce vidět bojovat v první šestici."