Gascoyne mírní očekávání spojená s vozem F8-VIIB
A popsal některé změny, kterých monopost doznal.
Vedoucí technického oddělení Spykeru Mike Gascoyne mírní očekávání fanoušků od specifikace B stávájícího monopostu holandského týmu - F8-VII. Specifikace B si odbyde svoji premiéru nakonec s několikaměsíčním zpožděním po srpnové přestávce při Velké ceně Turecka.
Brit se domnívá, že vůz zrychlil o 0.750 vteřiny na kolo, přesto neočekává nějaký výraznější postup vpřed. Má jít o první krok dlouhodobého vývojového programu.
"Po aerodynamické stránce bychom měli získat třičtvrtě vteřiny. Po stránce mechanické očekáváme také slušný pokrok. Když se ale podíváte na nedávno skončené velké ceny, jediný, na koho jsme stáhli ztrátu, je Toro Rosso. Na některých okruzích to bude ještě těsnější."
"Místo jednoho velkého skoku se jedná o počáteční krok procesu. Další úpravy budou následovat. V Brackley jsme před 8 měsíci spustili aerodynamický tunnel, což omezilo postup ve vývoji vozu specifikace B."
"Nepůjde tedy o původně plánovaný velký pokrok, ale úpravy budou vidět během zbylých závodů a naše výkonnost ve vývoji se urychlí."
"Už jsme úspěšně na okruhu v Silverstonu otestovali části nového vozu. Konkrétně jde o převodovku a zadní zavěšení kol. Odjeli jsme 200 km bez problémů. Aerodynamika bude představena v Silverstonu 14. srpna. Do Turecka již přivezeme 3 nová šasi."
"Máme nové přední křídlo, jeho přítlačné plochy a klopy, nová křidélka na bočnicích, novou podlahu, bočnice, zadní přítlačné křídlo a rozmístění chladičů, takže jde o poměrně komplexní úpravu."
"Na okruzích s nízkým přítlakem jsme vypadali konkurenceschopně, s novým vozem se proto těšíme také na rychlostní okruhy Monzu a Spa-Francorchamps. Nabrali jsme trochu zpoždění, ale už to všechno začíná fungovat."
"Stejný vůz, pravděpodobně ale lehčí, postavíme na start prvního závodu příští sezóny. Zadní část je základní částí vozu pro rok 2008."
"Převodovka je dimenzována na čtyři závody a vyhovuje předpisům pro příští rok. Není však bezprodlevová. Myslím, že mnoho našich soupeřů s převodovkou a jejích vnitřních součástí, může příští rok zápolit."
Nemyslíme si, že by se přínos bezprodlevové převodovky za cenu vývoje Spykeru vyplatil. Máme ale základ vozu pro příští rok a intenzivně se budeme soustředit na aerodynamiku v následujícím roce a půl."