Erik Janiš zrychluje, na špičku ztrácí jen 1,1 vteřiny
Nejrychlejší byl dnes na Silverstone tým Nového Zélandu.
Erik Janiš se při prvním dni druhých oficiálních testů A1GP – Světového poháru motorsportu v Silverstone věnoval vedle samotné jízdy také nácviku zastávek v boxech. Se svým výkonem byl devatenáctiletý závodník spokojen. Především proto, že se postupně zlepšoval. Jak na trati, tak v boxech. V odpolední části skončil patnáctý, přičemž dlouho byl mezi nejlepšími deseti jezdci. Právě pozice v TOP TEN je pro olomouckého závodníka cílem zítřejšího pokračování zkušebních jízd.
Zatímco v úvodních testech před třemi týdny byl v Anglii s Erikem Janišem i Jan Charouz, tentokrát je vše na pilotovi z Olomouce. Za poradce má opět svého staršího bratra Jarka Janiše, který má s A1GP zkušenosti z loňské sezony. Proti dopoledním jízdám se Erik Janiš odpoledne zrychlil o více než půl vteřiny. Za nejdůležitější věc považuje skutečnost, že se stále více sžívá s formulí. Poprvé ji totiž řídil při srpnových testech. Dnes najezdil 83 kol, v součtu časů patřilo české reprezentaci 20. místo.
Nejrychlejším týmem byl Nový Zéland (Johny Ried), který zajel vůbec nejrychlejší čas ve formuli A1GP. Narain Karthikeyan zajel druhý nejlepší čas. Indie přitom přišla o jeden den testů, když se Kartikeyanovi neudělalo posledně dobře.
Pátý nejlepší čas zajel tým Číny, která je dalším příjemným překvapením dnešního dne testů.
Erik Janiš: „Tentokrát testujeme na kratší variantě trati Silverstone, takže proti úvodním jízdám před třemi týdny nemáme přesné srovnání. V naší formuli se cítím stále lépe, což je pro mě velmi důležité. Ještě to z mé strany není stoprocentní, nicméně posun je docela velký. Dopoledne jsem jezdil jen na starých gumách. Technici měli práci s nastavením převodovky i se světlou výškou. Byl jsem totiž zbytečně nízko, a proto jsem na rovinkách ztrácel asi 11 km/h. Odpoledne bylo vše lepší, i když jsem stál dlouho v boxech. Z jednoho z vozů totiž vytekl olej, takže se čekalo, než dají maršálové trať do pořádku. Pak jsem na nových gumách zajel čas, s nímž jsem byl dlouho v první desítce. Nakonec z toho bylo patnácté místo, což beru jako výzvu pro zítřek. Rád bych byl právě mezi deseti nejlepšími. Docela dost času jsme strávili také nácvikem zastávek v boxech. Nejprve mi to moc nešlo, ale pak se to zlepšilo. Už se těším na zítřek. Proti srpnovým testům má druhý den jen dopolední program.“
Antonín Charouz: „Erik je zatím stále na začátku, ale doufám, že postupně přijde zrychlení. Už jsem zvědav na jeho zítřejší výkon.“
Zítřejší testy se uskuteční od 10.30 do 14.00 našeho času. Na www.a1gp.com, v sekci livetiming, můžete po celou dobu sledovat průběžné časy.
Výsledky, testy v Silverstone
1. Nový Zéland 48,613
2. Indie -0,260
3. Nizozemí -0,271
4. Francie -0,293
5. Čína -0,319
6. Velká Británie -0, 330
7. JAR -0,438
8. Německo -0,465
9. Kanada -0,468
10. Irsko -0,586
20. Česká republika -1,111
Startovalo 22 týmů
A1 Grand Prix 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
4. listopadu 2007 Asie – bude upřesněno
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
6. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie