Enge se trápil, Janiš dosáhl na stupně vítězů
FIA GT: Brno, Masarykův okruh.
Rozdílné osudy potkaly o víkendu v Brně při závodech FIA GT oba naše přední jezdce Tomáše Engeho a Erika Janiše. Zatímco prvně jmenovaný se během víkendu trápil a dvouhodinovku nakonec nedokončil, Janiš si dojel pro další umístění na stupních vítězů v kategorii GT3.
Paradoxně se mu to podařilo až ve druhém, nedělním závodě. Sobotní start z pole position sice dokázal novopečený jezdec týmu A1 GP České republiky přetavit v suverénní vedení a kolegovi Jiříkovi vůz předával se čtrnáctisekundovým náskokem, do cíle však posádka po problémech s přetáčivostí vozu dojela až jako čtvrtá. O stupně vítězů přišla až v samotném závěru.
V neděli tým změnil strategii a Janišovi patřil až druhý stint. V posledním kole oplatil posádce Vannelet, Moser sobotní manévr a po skvělém výkonu dovezl Lamborghini Gallardo GT3 na třetím místě za oběma Corvettami.
„Mezi mnou a Vanneletem vznikla menší díra, k tomu na mě tlačil jeden z astonů, který byl okolo zpět, no bylo to napínavé. Naštěstí jsem si správně připravil manévr a soupeře v posledním kole předjel,“ popisoval po závodě Janiš.
To šance Tomáše Engeho na úspěch, jaký se vloni v Brně povedl Jarku Janišovi, vzaly velmi záhy za své. Enge usedal do vozu Saleen S7R s nadějí, že svého krajana letos napodobí. Největší překážkou mu ale nebyli soupeři, nýbrž samotný vůz s číslem 13.
„Především kvůli zásahu FIA se naše auto dostalo na dno kategorie GT1. Menší restriktor ubírá motoru výkon, menší křídlo škodí aerodynamice a o zátěži čtyřiceti kilogramů ani nemusím hovořit. Na rovinkách jsme o 15 km/h pomalejší než saleen, který zde jel před dvěma lety. Sotva předjedu vozy GT2,“ postěžoval si Enge na krutou realitu pravidel FIA GT.
Liberecký rodák se se svým kolegou Koflerem od samotného začátku víkendu pohyboval na chvostu třídy GT1 a nejinak tomu bylo i v kvalifikaci a závodě. Tečku za Engeho trápením udělalo pár minut před koncem dvouhodinového závodu zadřené ložisko levého předního kola.
„Bohužel jsme se spletli ve výběru týmu. Slibovali nám, že vůz bude konkurenceschopný, nicméně nebylo tomu tak. Navíc omezení FIA přispěla k tomu, že auto nemělo žádnou šanci,“ přiznal Engeho manažer Antonín Charouz.