Massa v první řadě s Hamiltonem, Alonso čtvrtý!
Grand Prix Brazílie - kvalifikace
Felipe Massa, domácí borec a překvapivě ten, jenž z boje o titul vypadl jako první, si zajistil nejlepší startovní pozici pro zítřejší poslední závod sezony, Velkou cenu Brazílie. Druhým místem posílil svoji pozici v cestě za vítězstvím v šampionátu Lewis Hamilton.
Jeho nejbližší rival Fernando Alonso skončil až čtvrtý za Kimim Räikkönenem.
Kvalifikace začala jako už tradičně marnou snahou pilotů Spykeru posunout se do dalšího kola. Sutilovy naděje skončily záhy v hodinách.
Před branou druhé části zůstal překvapivě stát Kovalainen, následován stabilními odpadlíky Satem, Davidsonem, Sutilem a Yamamotem. V prvním dějství skončila také vůbec první kvalifikace Wurzova náhradníka Nakajimy.
Okamžitě po začátku Q2 vystřelil na dráhu Massa. Podobně jako Hamilton v úvodní třetině počítal Brazilec s menším provozem. Oba piloti ani jejich týmoví kolegové neměli nejmenší problém kvalifikovat se pro postup dále a rozdělili si první čtyři pozice.
Takové štěstí neměl Barrichello a před domácím publikem jen těsně přišel o účast v závěrečném boji pro nejrychlejších deset. Díky Fisichellově dvanáctému času se Q3 obešla bez Renaultu. Stejně jako bez Toro Rosso a Hondy. Nechyběl naopak Red Bull, hned v dvojnásobném zastoupení.
Nezbytný vláček kroužičů z úvodu závěrečného dějství vyvedl na trať Hamilton. Pro nové obutí si bylo po sedmi minutách jako první ze špičky duo Ferrari. O kolo později je následovali jezdci McLarenu.
Alonso si tentokrát musel počkat, než mechanici odbaví Hamiltona. I po druhé várce zastávek však vyšel čas oběma pilotům na poslední rychlé kolo.
Krátce potom, co se na pit lane málem srazil Trulli s jedním z vozů BMW, se na čele usadil Massa a soupeři dlouho nedokázali na jeho čas odpovědět. Räikkönen při poslední snaze překonat týmového partnera chyboval.
Místní rodák však nechtěl spoléhat na svůj dosavadní čas a nejrychlejší kolo ještě vylepšil. Tím už nedal nikomu nejmenší šanci a pojistil si pole position, čímž patřičně rozjásal ochozy v Interlagosu.
Výborně má do závěrečné grand prix nakročeno Red Bull. Mark Webber odstartuje pátý, Coulthard devátý. Pozice číslo šest a sedm patří týmu BMW. Osmička patří Trullimu, desítka Rosbergovi.
p. |
Jezdec |
p.
| 1. čas |
p. |
2. čas |
p. |
3. čas | Kol |
1. |
F.Massa |
1. |
1:12.303 |
3. |
1:12.374 |
1. |
1:11.931 |
19 |
2. |
L.Hamilton |
4. |
1:13.033 |
2. |
1:12.296 |
2. |
1:12.082 |
19 |
3. |
K.Räikkönen |
3. |
1:13.016 |
1. |
1:12.161 |
3. |
1:12.322 |
20 |
4. |
F.Alonso |
2. |
1:12.895 |
4. |
1:12.637 |
4. |
1:12.356 |
22 |
5. |
M.Webber |
5. |
1:13.081 |
6. |
1:12.683 |
5. |
1:12.928 |
24 |
6. |
N.Heidfeld |
9. |
1:13.472 |
10. |
1:12.888 |
6. |
1:13.081 |
24 |
7. |
R.Kubica |
6. |
1:13.085 |
5. |
1:12.641 |
7. |
1:13.129 |
23 |
8. |
J.Trulli |
8. |
1:13.470 |
8. |
1:12.832 |
8. |
1:13.195 |
25 |
9. |
D.Coulthard |
7. |
1:13.264 |
9. |
1:12.846 |
9. |
1:13.272 |
24 |
10. |
N.Rosberg |
13. |
1:13.707 |
7. |
1:12.752 |
10. |
1:13.477 |
24 |
11. |
R.Barrichello |
12. |
1:13.661 |
11. |
1:12.932 |
12 | ||
12. |
G.Fisichella |
10. |
1:13.482 |
12. |
1:12.968 |
12 | ||
13. |
S.Vettel |
15. |
1:13.853 |
13. |
1:13.058 |
12 | ||
14. |
V.Liuzzi |
11. |
1:13.607 |
14. |
1:13.251 |
12 | ||
15. |
R.Schumacher |
14. |
1:13.767 |
15. |
1:13.315 |
12 | ||
16. |
J.Button |
16. |
1:14.054 |
16. |
1:13.469 |
12 | ||
17. |
H.Kovalainen |
17. |
1:14.078 |
7 | ||||
18. |
T.Sato |
18. |
1:14.098 |
6 | ||||
19. |
K.Nakajima |
19. |
1:14.417 |
6 | ||||
20. |
A.Davidson |
20. |
1:14.596 |
6 | ||||
21. |
A.Sutil |
21. |
1:15.217 |
3 | ||||
22. |
S.Yamamoto |
22. |
1:15.487 |
6 |
p. | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1. | F.Massa | Ferrari | 1:11.931 | 19 | |
2. | L.Hamilton | McLaren | 1:12.082 | + 0.151 | 19 |
3. | K.Räikkönen | Ferrari | 1:12.322 | + 0.391 | 20 |
4. | F.Alonso | McLaren | 1:12.356 | + 0.425 | 22 |
5. | M.Webber | Red Bull | 1:12.928 | + 0.997 | 24 |
6. | N.Heidfeld | BMW | 1:13.081 | + 1.150 | 24 |
7. | R.Kubica | BMW | 1:13.129 | + 1.198 | 23 |
8. | J.Trulli | Toyota | 1:13.195 | + 1.264 | 25 |
9. | D.Coulthard | Red Bull | 1:13.272 | + 1.341 | 24 |
10. | N.Rosberg | Williams | 1:13.477 | + 1.546 | 24 |
11. | R.Barrichello | Honda | 1:12.932 | + 1.001 | 12 |
12. | G.Fisichella | Renault | 1:12.968 | + 1.037 | 12 |
13. | S.Vettel | Toro Rosso | 1:13.058 | + 1.127 | 12 |
14. | V.Liuzzi | Toro Rosso | 1:13.251 | + 1.320 | 12 |
15. | R.Schumacher | Toyota | 1:13.315 | + 1.384 | 12 |
16. | J.Button | Honda | 1:13.469 | + 1.538 | 12 |
17. | H.Kovalainen | Renault | 1:14.078 | + 2.147 | 7 |
18. | T.Sato | Super Aguri | 1:14.098 | + 2.167 | 6 |
19. | K.Nakajima | Williams | 1:14.417 | + 2.486 | 6 |
20. | A.Davidson | Super Aguri | 1:14.596 | + 2.665 | 6 |
21. | A.Sutil | Spyker | 1:15.217 | + 3.286 | 3 |
22. | S.Yamamoto | Spyker | 1:15.487 | + 3.556 | 6 |