Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Josef Král: "Tomu už jsem se musel jen smát."

Josef Král: "Tomu už jsem se musel jen smát."

Český závodník o diskvalifikaci z finále formule BMW.

Příliš okaté vyloučení Josefa Krále už nechalo českého závodníka celkem v klidu. Stalo se mu totiž to samé již podruhé, stejně jako loni.

Několik hodin po vyhlášení výsledků, ve kterých skončil Král druhý, přišla špatná zpráva. Ředitelství závodu se rozhodlo zkontrolovat Králův vůz a stejně tak vůz Jonathana Legrise, který skončil pátý. Ačkoli Mückeho tým věnoval zvláštní pozornost kontrole celého vozu, Josef Král byl vyloučen, stejně jako Legris. Oficiálním důvodem byly nehomologované šrouby v dřevěné podlaze vozu, tedy díl, který ani teoreticky nemůže mít jakýkoli vliv na výkonost vozu.

Český jezdec nesl vyloučení statečně, vědom si pozadí celé události: „Když mi to oficiální představitelé přišli sdělit, ani mě to už nenaštvalo, musel jsem se tomu jenom smát. K tomu už opravdu není co dodat,“ posoudil celou situaci s přehledem Josef Král.

Do hlavního závodu startoval český jezdec ze třetí pozice. Povedl se mu start, nicméně žádnou pozici nezískal, zato se udržel bezpečně na své třetí příčce. Philipp Eng ve vedení závodu lehce poodjel, zatímco Král útočil na Daniela Morada. Po několika kolech musel Morad závod ukončit kvůli technickým problémům, což byla hodně náročná zkouška pro Krále, který jel těsně za ním.

„Bylo to hodně těsně, protože vůz mu vypověděl službu na výjezdu ze zatáčky a já byl hned za ním. Naštěstí se mi podařilo se vyhnout a bylo to o milimetry,“ popsal nebezpečnou situaci český jezdec. V další fázi závodu se snažil Král dojet Philippa Enga, což se zprvu dařilo, ke konci závodu ale vůz trochu ztrácel výkon, takže v cíli patřilo českému jezdci druhé místo. „Za celý víkend jsme nenašli optimální nastavení. V úvodu jsme s Engem vycházeli ze společného základu, ale každý máme naprosto odlišný jízdní styl, takže jsem musel v nastavení pokračovat úplně jiným směrem a vůz nebyl nikdy dokonalý. V první fázi závodu se s vozem ještě dalo jet poměrně rychle, ale ke konci se situace zhoršovala,“ popsal finálový závod Josef Král.