Josef Král titul nezískal, je zklamán
Vzhledem k okolnostem se ale jedná o skvělý výsledek
Britská Formule BMW navštívila v rozhodující bitvě, která měla rozhodnout o letošním šampionovi, skotský okruh v Knockhillu. Český jezdec nastupoval do závodu ze třetí pozice v průběžném pořadí šampionátu s nadějí na zisk titulu.
Smůla však postihla Josefa Krále již v pátečních trénincích. V dopoledním mohl zajet pouhá tři kola, než se odporoučel motor jeho vozu a ve druhém pak jeho monopost začal hořet. Většinu času, který měli ostatní jezdci k dispozici pro nastavení vozu, strávil český jezdec v garáži.
„Byla to smůla,“ vyjádřil se k situaci český jezdec. „Na rozdíl od zavedených týmů potřebujeme maximum času na trati, aby se nám vůz podařilo nastavit a tady jsme o něj přišli. Doufejme, že zítra nám bude přát štěstí více.“
V obou kvalifikacích si vyjel český jezdec pátou příčku, což bylo vzhledem k pátečnímu nedostatku tréninku potěšující, ale nejdůležitější bylo, že se týmu podařilo nastavit vůz.
„Jsme všichni hodně spokojení. Po včerejším dni jsme očekávali, že naše maximum v kvalifikaci bude osmé, deváté místo, takže páté místo je z tohoto pohledu velmi dobré. Dává mi to na zítřek ještě šanci. Vůz ještě není dokonalý, ale vím, že s ním mohu jet rychle a v zítřejších závodech se může přihodit cokoli,“ neztrácel naději český jezdec.
První závod měl však velmi hektický průběh. Kromě první pozice Marcuse Ericssona se hodně často měnilo pořadí, docházelo ke kolizím a vyjel na několik kol safety car. Josef Král po obrovské bitvě dokázal postoupit na čtvrtou příčku.
„Začínali jsme na usychající trati a jediná dobrá stopa byla suchá. Měl jsem dobrý start a zdálo se mi, že bych mohl několik soupeřů předjet venkem, bohužel se to nepodařilo a propadl jsem. Pak jsem si musel znovu vydobýt pozice. Celý závod byl velmi hektický, stalo se hodně kolizí. Na jednu z nich doplatil Henry Arundel, který po kontaktu Valle Makelou skončil ve štěrku koly vzhůru,“ popsal závod Josef Král.
„Po fázi safety caru jsem se opět propadl dozadu a zase se začal probíjet vpřed. Pomohlo mi i to, že několik jezdců přede mnou se dostalo do kolizí. Bylo z toho čtvrté místo.“
Ve druhém závodě Král výborně odstartoval a posunul se velice brzy na třetí pozici za Henryho Surteese. Marcus Ericsson však měl svůj den a oběma jezdcům stabilně poodjížděl. Josef Král dokázal stačit tempu Henryho Surtees, ale nedokázal se přiblížit, aby mohl předjet.
„Dobře jsem odstartoval a brzy se dostal za vedoucí dvojici Ericsson, Surtees. Neměli jsme ale dnes rychlost, abych s nimi mohl bojovat. Jel jsem úplně na hraně a moje kola byla o dvě desetiny pomalejší, než Ericssonova. Sám Ericsson se přiznal, že od prvního tréninku nemusel téměř vůbec měnit nastavení a v závodě nemusel jet naplno,“ vyjádřil trochu lítosti nad ztraceným pátkem český jezdec.
Sezóna, která měla být vítězná, nicméně skončila pro Josefa Krále druhým místem v celkovém pořadí. Když vezmeme v úvahu smůlu, která Krále letos provázela, stejně jako skutečnost, že Double R tým byl ve Formuli BMW nováčkem a oproti špičkovým týmům zavedeným v soutěží neměl dost zkušeností, je to pro Josefa Krále i český motorsport skvělý výsledek.
„Druhé místo je vzhledem k okolnostem a vzhledem k tomu, že jsem ztratil první dva závody skvělý výsledek. Stačilo dojet jeden z těch dvou závodů a byl bych první. Měl bych být spokojen, ale jsem závodník a vždy chci raději vyhrávat,“ uzavřel trochu zklamaný Josef Král.
Kvalifikace pro 1. závod: 0:51.590 – 5. místo
Kvalifikace pro 2. závod: 0:51.598 – 5. místo
1. závod: 4. místo
2. závod: 3. místo