Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Räikkönen na Sepangu vítězí, Massa po smyku nedojel!

Räikkönen na Sepangu vítězí, Massa po smyku nedojel!

Grand Prix Malajsie - závod

Kimi Räikkönen si ve velké ceně Malajsie dojel pro vítězství před Robertem Kubicou a Heikkim Kovalainenem. Felipe Massa musel po smyku v polovině závodu odstoupit.

Po startu se Kimi Räikkönen neúspěšně pokusil zaútočit na Felipeho Massu. Velký progres zaznamenali oba piloti McLarenu. Na třetí pozici se dostal Robert Kubica s Webberem za zády. Naopak Jarno Trulli se propadl až na šesté místo. Na startu nejvíce prodělal Nick Heidfeld, ten se sice před první zatáčkou dostal až na třetí místo, ale po souboji s Trullim se musel až na vnějšek zatáčky a propadl se za něj, Webbera, kolegu Kubicu a oba McLareny.

S první kolizí jezdci počkali aspoň do šesté zatáčky, kde vylétl z dráhy Sebastien Bourdais a ukončil své naděje na jakékoliv umístění. V předposlední zatáčce spolu kolidoval Timo Glock a Nico Rosberg, pilot Toyoty dojel do boxů a skončil, Nico Rosberg zajel pro nový nos a mohl začít svůj závod odznova.

Na konci třetího kola se přes Davida Coultharda zkusili najednou dostat Alonso a Heidfeld. Zatímco pilot BMW už do čtvrtého kola najížděl před Coulthardem, Alonso musel svůj pokus zopakovat v první zatáčce.

Felipe Massa ihned po startu nasadil k trháku a začal zajíždět jedno nejrychlejší kolo za druhým.

V šestém kole skončil závod pro Adriana Sutila, když vyjel mimo trať v deváté zatáčce.

Kimi Räikkönen se pokusil odpovědět na Massovo tempo, jenže ten i nadále tlačil hranici nejrychlejšího času níž a níž. Stejně tak se pátý Lewis Hamilton přibližoval čtvrtému Webberovi.

V sedmnáctém kole se jako první vydal k mechanikům Mark Webber. Jen o kolo později zamířili do boxů Felipe Massa a Nick Heidfeld. Kimi Räikkönen mezitím zajel nejrychlejší kolo závodu a vydal se také na zastávku v boxech, po které se na trať vrátil před Massou!

Ve dvacátém kole zastavil u mechaniků Lewis Hamilton, ale kvůli problémům s pravou přední pneumatikou se jeho pitstop natáhl na téměř dvacet sekund. Po výjezdu na trať se zařadil mezi Webbera a Heidfelda. O kolo později jel tankovat Kovalainen, další kolo po něm pak Kubica.

Po zastávkách v boxech se pořadí notně promíchalo. Do čela se dostal Kimi Räikkönen, následován Felipem Massou. Třetí příčka patřila Robertu Kubicovi, za ním pak na dalších bodovaných místech jeli Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Mark Webber, Lewis Hamilton a Nick Heidfeld. Elitní desítku pak uzavírali Fernando Alonso a David Coulthard.

Dramatickou vložku předvedl v polovině závodu Takuma Sato, když se na výjezdu ze šesté zatáčky vydal na krátký výlet do kačírku. Ve třicátém prvním kole ale jeho výkon překonal Felipe Massa, když dostal smyk v osmé zatáčce, zahrabal se do kačírku a tím pro něj velká cena Malajsie skončila!

Dvacet kol před cílem zahájil Kimi Räikkönen druhé zastávky v boxech, do čela se prozatím podruhé v závodě dostal Robert Kubica a přidal týmu BMW pár dalších statistických kilometrů na čele velkých cen.

Lewis Hamilton sice vypadal pro Webbera po prvních zastávkách jako hrozba, stále se však pral se svým vozem a k útoku se nedostal. Sedmnáct kol před cílem tak Webber spokojeně zajel k mechanikům z pátého místa. Krátce po něm se v boxové uličce zastavil i Trulli.

V jedenačtyřicátém kole vyšlehly plameny z motoru Ferrari. K úlevě fandů týmu z Maranella se však nejednalo o vůz Kimiho Räikkönena, ale monopost Toro Rosso Sebastiana Vettela. U béčka rudých býků tak mohli začít balit.

Patnáct kol před cílem navštívil mechaniky Nick Heidfeld a díky dvěma kolům s minimem paliva se posunul v pořadí před Marka Webbera. O kolo později zajelo pro palivo a nové gumy také druhé BMW, pilotované Robertem Kubicou.

Dvanáct kol před koncem absolvoval svůj pitstop tentokrát už bez problémů také Lewis Hamilton a vrátil se jak před Webberem, tak před Heidfeldem. O kolo později navštívil mechaniky i Kovalainen, na jeho třetím místě to nezměnilo nic.

Deset kol před cílem obdržel Rubens Barrichello zprávu o penalizaci průjezdem boxovou uličkou za překročení rychlosti v boxech při své poslední zastávce u mechaniků. Doplnil tak sbírku prohřešků z australského Melbourne, kde nejprve zajel do boxů ve chvíli, kdy to pravidla zakazovala a následně opustil pitlane, přestože na jejím konci svítilo červené světlo.

Lewis Hamilton po zastávce na prázdné trati ožil a začal se přibližovat čtvrtému Trullimu rozdílem vteřiny na kolo. K souboji se schylovalo také na sedmém a osmém místě, kde se Mark Webber bránil Fernandu Alonsovi. K ani jednomu souboji nakonec ale nedošlo.

Cílem závodu tak jako první po šestapadesáti kolech projel Kimi Räikkönen, druhé místo získal po vyrovnaném výkonu Robert Kubica, po zmařené koncovce závodu v Melbourne si spravil třetím místěm chuť Heikki Kovalainen. Čtvrtým místem prokázal sílu Toyoty Jarno Trulli, když za svými zády udržel Lewise Hamiltona. Šestá příčka patřila Nicku Heidfeldovi, sedmá Marku Webberovi a bodovanou osmičku uzavřel Fernando Alonso.

p.
Jezdec Tým
Čas
1.
K.Räikkönen Ferrari
1h31:18.555
2.
R.Kubica BMW
+ 19.570
3.
H.Kovalainen McLaren
+ 38.450
4.
J.Trulli Toyota
+ 45.832
5.
L.Hamilton McLaren
+ 46.548
6.
N.Heidfeld BMW
+ 49.833
7.
M.Webber Red Bull
+ 1:08.130
8.
F.Alonso Renault
+ 1:10.041
9.
D.Coulthard Red Bull
+ 1:16.220
10.
J.Button Honda
+ 1:26.214
11.
N.Piquet Renault
+ 1:32.202
12.
G.Fisichella Force India
+ 1 kolo
13.
R.Barrichello Honda
+ 1 kolo
14.
N.Rosberg Williams
+ 1 kolo
15.
A.Davidson Super Aguri
+ 1 kolo
16.
T.Sato Super Aguri
+ 2 kola
17.
K.Nakajima Williams
+ 2 kola

Neklasifikováni:

Jezdec Tým
NC
S.Vettel Toro Rosso
kolo 41
NC
F.Massa Ferrari
kolo 31
NC
A.Sutil Force India
kolo 7
NC
T.Glock Toyota
kolo 2
NC
S.Bourdais Toro Rosso
kolo 1