Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Malajsii zatím vládne Ferrari

V Malajsii zatím vládne Ferrari

VC Malajsie – 3. trénink

Třetí trénink se odjel celý na suchu a jezdci tak měli dobrou příležitost připravit se na kvalifikaci. Největší sebevědomí před jejím začátkem mohou mít u Ferrari, jehož jezdci obsadili první dvě místa. Teplota na okruhu byla tradičně vysoká, vzduch měl 32°C a asfalt na trati téměř 50°C.

Pierre Gasly po zhasnutí červených světel ujel jen pár metrů a následně zastavil na výjezdu z boxů, zatímco z jeho vozu se začalo trochu kouřit. Nebylo to však nic vážného, po několika sekundách se opět rozjel a byl to právě on, kdo zaznamenal první měřený čas. Na první dvě místa se však záhy dostali oba jezdci Ferrari na nejměkčích červených pneumatikách. Jediným, který zajel čas na bílých pneumatikách, byl Lance Stroll. Ostatní zkoušeli jízdu na červených a žlutých pneumatikách.

Po čtvrt hodině se na první místo dostal Lewis Hamilton, když překonal dosud vedouvího Kimiho Räikkönena o pouhých patnáct tisícin sekundy. Šest minut před koncem první poloviny se Fernando Alonso dostal v poslední zatáčce do hodin. Naštěstí pro něj zůstal na trati a byl schopen pokračovat dále. Kevin Magnussen informoval svůj tým o problémech s motorem. Inženýr mu proto nařídil ho přepnout do bezpečnostního režimu a pomalu dojet do boxů.

Na konci první půlhodiny se v čele průběžného pořadí usadil Daniel Ricciardo s časem 1:32,091. Nevydržel tam ale dlouho. Po sedmi minutách ho překonal nejprve Vettel, o pár sekund později pak oba přeskočil Räikkönen. Až do konce se nikomu z jezdců na špici už nepodařilo zlepšit svůj čas a Ferrari tak mohlo slavit double. Jeho radost trochu kazil fakt, že čtyři minuty před koncem měl Vettel technický problém a velmi pomalu dojel do boxu.

V předposlední minutě třetího tréninku došlo v poslední zatáčce k menší kolizi. Jolyon Palmer chtěl vnitřkem zatáčky předjet Maxe Verstappena, ale nedobrzdil a předním křídlem narazil do jeho zadního kola. Verstappena tímto nárazem dostal do hodin a sám si při incidentu poškodil přední křídlo.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:31,880   19
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:32,042 + 0.162 14
3. Daniel Ricciardo Red Bull Renault 1:32,091 + 0.211 16
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:32,329 + 0.449 24
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:32,539 + 0.659 20
6. Max Verstappen Red Bull Renault 1:32,579 + 0.699 17
7. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:33,209 + 1.329 20
8. Felipe Massa Williams Mercedes 1:33,240 + 1.360 20
9. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:33,290 + 1.410 21
10. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:33,321 + 1.441 16
11. Fernando Alonso McLaren Honda 1:33,530 + 1.650 17
12. Lance Stroll Williams Mercedes 1:33,538 + 1.658 21
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:33,787 + 1.907 10
14. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:33,871 + 1.991 14
15. Carlos Sainz Toro Rosso Renault 1:33,924 + 2.044 22
16. Pierre Gasly Toro Rosso Renault 1:34,206 + 2.326 24
17. Jolyon Palmer Renault Renault 1:34,475 + 2.595 12
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:34,914 + 3.034 19
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:34,936 + 3.056 19
20. Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:35,045 + 3.165 19