V Malajsii zatím vládne Ferrari
VC Malajsie – 3. trénink
Třetí trénink se odjel celý na suchu a jezdci tak měli dobrou příležitost připravit se na kvalifikaci. Největší sebevědomí před jejím začátkem mohou mít u Ferrari, jehož jezdci obsadili první dvě místa. Teplota na okruhu byla tradičně vysoká, vzduch měl 32°C a asfalt na trati téměř 50°C.
Pierre Gasly po zhasnutí červených světel ujel jen pár metrů a následně zastavil na výjezdu z boxů, zatímco z jeho vozu se začalo trochu kouřit. Nebylo to však nic vážného, po několika sekundách se opět rozjel a byl to právě on, kdo zaznamenal první měřený čas. Na první dvě místa se však záhy dostali oba jezdci Ferrari na nejměkčích červených pneumatikách. Jediným, který zajel čas na bílých pneumatikách, byl Lance Stroll. Ostatní zkoušeli jízdu na červených a žlutých pneumatikách.
Po čtvrt hodině se na první místo dostal Lewis Hamilton, když překonal dosud vedouvího Kimiho Räikkönena o pouhých patnáct tisícin sekundy. Šest minut před koncem první poloviny se Fernando Alonso dostal v poslední zatáčce do hodin. Naštěstí pro něj zůstal na trati a byl schopen pokračovat dále. Kevin Magnussen informoval svůj tým o problémech s motorem. Inženýr mu proto nařídil ho přepnout do bezpečnostního režimu a pomalu dojet do boxů.
Na konci první půlhodiny se v čele průběžného pořadí usadil Daniel Ricciardo s časem 1:32,091. Nevydržel tam ale dlouho. Po sedmi minutách ho překonal nejprve Vettel, o pár sekund později pak oba přeskočil Räikkönen. Až do konce se nikomu z jezdců na špici už nepodařilo zlepšit svůj čas a Ferrari tak mohlo slavit double. Jeho radost trochu kazil fakt, že čtyři minuty před koncem měl Vettel technický problém a velmi pomalu dojel do boxu.
V předposlední minutě třetího tréninku došlo v poslední zatáčce k menší kolizi. Jolyon Palmer chtěl vnitřkem zatáčky předjet Maxe Verstappena, ale nedobrzdil a předním křídlem narazil do jeho zadního kola. Verstappena tímto nárazem dostal do hodin a sám si při incidentu poškodil přední křídlo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:31,880 | 19 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:32,042 | + 0.162 | 14 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | Renault | 1:32,091 | + 0.211 | 16 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:32,329 | + 0.449 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:32,539 | + 0.659 | 20 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:32,579 | + 0.699 | 17 |
7. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:33,209 | + 1.329 | 20 |
8. | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 1:33,240 | + 1.360 | 20 |
9. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:33,290 | + 1.410 | 21 |
10. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1:33,321 | + 1.441 | 16 |
11. | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1:33,530 | + 1.650 | 17 |
12. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:33,538 | + 1.658 | 21 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:33,787 | + 1.907 | 10 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:33,871 | + 1.991 | 14 |
15. | Carlos Sainz | Toro Rosso | Renault | 1:33,924 | + 2.044 | 22 |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Renault | 1:34,206 | + 2.326 | 24 |
17. | Jolyon Palmer | Renault | Renault | 1:34,475 | + 2.595 | 12 |
18. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:34,914 | + 3.034 | 19 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:34,936 | + 3.056 | 19 |
20. | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1:35,045 | + 3.165 | 19 |