Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Šéf Force India a šéf A1GP se chytli kvůli motorsportu

Šéf Force India a šéf A1GP se chytli kvůli motorsportu

Indie nemá ve formuli 1 šanci, zatímco A1GP je průměrnou sérií.

Dvě velké postavy motorsportu si přes média adresovaly štiplavé útoky. Jednou z nich je šéf A1GP Tony Teixeira, druhou šéf Force India Vijay Mallya.

Podle Teixeiry dává Force India špatnou zprávu Indům, protože Mallyův tým formule 1 je jen spíše negativní ukázkou toho, jak se snažit bojovat a přitom nemít šanci vyhrát.

"Force India je pro Indii skvělá věc, ale pro mladé to je spíš trochu negativní příklad - aby závodili a přitom nikdy nevyhráli," řekl Teixeira. "Myslím, že to není dobře. Je to na dlouho a navíc je tým Force India bez indických jezdců.

Myslím, že Indie chce vidět Froce India s indickými závodniky. A Indie chce vidět, že vyhraje indický pilot. Karthikeyan ukázal, že to lze.

A1 místo toho posílá do Indie zprávu, že Indie, ačkoli není národem motorsportu zalíbeným, může vyhrát Světový pohár a porazit zbytek světa."

Bývalý pilot formule 1 Narain Karthikeyan dokázal se svým týmem vyhrát letos závod A1GP v Číně, poprvé v historii, čímž vzbudil v Indii pozdvižení. A1GP také díky tomu do Indie zavítá ve své čtvrté sezoně.

Dalších šest let se přitom automobilka Ferrari bude podílet na stavbě vozů a bude sérii dodávat motory. Teixeira přiznal, že tato skutečnost vzbudila zájem mnoha zemí o pořádání závodů A1GP. Národní federace jsou nyní ochotny platit za to, že A1GP přijede do jejich země, zatímco dříve ne vždy tomu taky bylo.

Výše zmíněné komentáře o Force India ale nenechaly chladným šéfa týmu Vijaye Mallyu. Ten Teixeirovi vzkázal, že F1 a A1 se rozhodně nedají srovnávat s tím, že A1 není nic jiného, než standardní formulová série.

"Komentáře pana Teixeiry mě pobavily," řekl Mallya. "Tím, jak říkají Indii, jak mají vnímat motorsport a účast Force India ve formuli 1. Pan Teixeira by měl raději komentovat svou rodnou Jižní Afriku a svůj samozvaný Světový pohár motorsportu, který není ničím jiným, než normální formulovou sérií.

Snažit se získat si mladé Indy účastí a pokušením vyhrát v sérii, které se ani nedá srovnávat s GP2 nebo F1, je prosazovaním průměru mezi těmi, kteří se chtějí stát světovou třídou.

To je špatná zpráva, která se zdá býti spíše projevem zoufalství s ohledem na obrovskou a rostoucí podporu formuli 1 a týmu Force India."

Force India je první účastí Indie ve formuli 1 v její téměř šedesátileté historii, tým totiž závodí pod indickou licencí poté, co Mallya koupil stáj od Spykeru (dříve Midland, předtím Jordan).

"Šampion F1 Ferrari má brazilského a finského závodníka a není to o nic méně italský tým!" řekl Mallya.

"Možná bych mu měl připomenout, že vozy Force India také pohání motory Ferrari," rýpnul si Mallya s ohledem na novou smlouvu A1GP a dodal, že Teixeira není kvalifikován dost na to, aby komentoval aspirace Indie a obecně zasílání zpráv do Indie s ohledem na motorsport.

"Díky našim službám a produktům umíme oslovit stovky milionů Indů, chci ukázat, že Indie může soutěžit v samotné královně motorsportu a nikoli pouze v průměrné formulové sérii.

Navíc, coby šéf indické automobilové federace mám povědomí o pětadvacetileté historii motorsportu v naší zemi a není vhodné od pana Teixeriy hovořit o Indii jako zemi, která k motorsportu blízko. Počet fandů motorsportu v Indii možná překročí počet lidí všech národů, které pan Teixeira zná."

Vijay Mallya nicméně řekl, že jeho cílem je do pěti let dostat na rošt závodů formule 1 opět indického závodníka.

Velké cena Indie vozů formule 1 se pojede od roku 2010.

"Nezodpovědné a nefundované komentáře nemohou zmírnit podporu Force India nebo nadšení Indie pro formuli 1," uzavřel Mallya.