Hamiltonův jízdní styl za strategií tří zastávek v boxech
"Lewis jde do zatáček mnohem agresivněji než Heikki."
Jízdní styl Lewise Hamiltona byl rozhodujícím faktorem volby strategie tří zastávek v boxech na okruhu nedaleko Istanbulu. Alespoň podle šéfa McLarenu Martina Whitmarhse.
Hamilton měl problémy na tomto okruhu již loni, kdy nevydržela pneumatika. Pro letošní závod Bridgestone konstrukci zesílil, přesto se v případě Lewise Hamiltona objevilo riziko podobného selhání.
"Tentokrát byla pneumatika namáhána stylem, jakým Lewis jezdí," řekl Martin Whitmarsh.
V případě Heikkiho Kovalainena se objevily podobné symptomy chování, ty však šly zvládnout vhodným nastavením parametrů zavěšení kola. Ne však v Hamiltonově případě.
"Lewis jde do zatáček mnohem agresivněji než Heikki," prozradil testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa.
Nejhorší to bylo v zatáčce č. 8, kde po dobu více než sedmi vteřin působí přetížení přes 4 G. Bridgestone tedy McLarenu doporučil, že by Hamilton neměl na jedné sadě odjet více jak 20 kol. McLaren to pak snížil na 16.
Podle základního propočtu byla strategie tří zastávek v boxech jen o 5 vteřin pomalejší než dvě zastávky. Přesto byl Hamilton poražen v kvalifikaci týmovým kolegou Heikkim Kovalainenem s vozem, který měl o 16 kg více paliva než Hamilton.
Kovalainen byl dokonce těžší než Ferrari (měl jít do boxů až 4 kola po Massovi, což možná částečně vysvětluje jeho horší start). Nakonec ale doplatil na kontakt s vozem Kimiho Räikkönena v první zatáčce.