Kovalainen si v Maďarsku připsal první vítězství v F1!
Grand Prix Maďarska - závod
Rozpálený Hungaroring se stal dějištěm jedenáctého závodu seriálu formule 1. Nejlepší výchozí pozici před startem měli oba piloti McLarenu, kteří si zabrali první řadu. Z prvního místa se o vítězný hattrick pokoušel Lewis Hamilton. Britský jezdec byl vítězem i loňské maďarské Grand Prix.
Start se nejlépe povedl Felipemu Massovi, který se posunul jak před Kovalainena, tak vnějškem i před Lewise Hamiltona. Polepšil si i Timo Glock, který si vyměnil místo s Robertem Kubicou. Alonso získal pozici na úkor Kimiho Räikkönena.
Po několika kolech se situace alespoň na špici pole relativně zklidnila, k výměně pozic docházelo spíše výjimečně. Felipe Massa si postupně vybudovával drobný náskok na svého největšího rivala.
Další napínavé okamžiky přinesla až první vlna zastávek v boxech, kterou ze špičky započal Felipe Massa. O kolo později ho následoval i Lewis Hamilton. Pokořit Brazilce přes zastávku v boxech se však nepodařilo. Ve výborném výkonu pokračoval Timo Glock, který do boxů zajel až po obou vedoucích závodnících.
Nejtěžší z prvních závodníků byl Heikki Kovalainen, který se rozhodl do boxů zajíždět o něco později než ostatní. Podobnou strategii jako Kovalainen zvolili i Kimi Räikkönen a Fernando Alonso.
Čtyřiadvacet kol po začátku závodu kvůli technickým problémům odstoupil Sebastian Vettel. Nezvykle vysoko se do své první zastávky u mechaniků pohyboval David Coulthard.
U Sebastiena Bourdaise, Kazukiho Nakajimy a Rubense Barrichella museli při zastávce asistovat mechanici s hasícím přístrojem. Vozy všech tří pilotů totiž při tankování na malý okamžik vzplály.
Třicet kol před cílem Lewise Hamiltona postihla velká sportovní pohroma, britský závodník se ocitl v problémech kvůli levé přední pneumatice. S velkou ztrátou se Hamilton dostal k mechanikům, kteří vadné obutí vyměnili. Na trať se vrátil až na desáté pozici.
Chvíli po Hamiltonovi se v boxech objevil i Felipe Massa, v jeho případě však šlo o zastávku plánovanou. Do čela se tak dostal Heikki Kovalainen. Ten dojel pro doplnění paliva a nové pneumatiky jedno kolo po Timo Glockovi. Trápící se Kimi Räikkönen do pitlane zamířil devatenáct kol před koncem.
Finský jezdec v poslední části závodu očividně ožil. Po zastávce v boxech se pohyboval na čtvrté pozici a připsal si na své konto nejrychlejší kolo závodu. Naopak Felipe Massa své vedení před Heikkim Kovalainenem rychle ztrácel.
Tři kola před cílem přišel obrovský šok. Felipe Massa po technických problémech, kdy ho zradil motor, odstoupil! Vedení tím pádem převzal Heikki Kovalainen, který si připsal své první vítězství v kariéře a definitivně tak zamezil možné porážce ze strany Ferrari. Zbytek stupňů vítězů zabral skvěle jedoucí Timo Glock a Kimi Räikkönen.
Zbylé pozice na bodovaných místech si připsali Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Nelson Piquet, Jarno Trulli a Robert Kubica. Ve vedení šampionátu tak pohodlně zůstal Lewis Hamilton před Kimim Räikköneneml, který přeskočil svého týmového kolegu.
p. | Jezdec | Tým | Čas |
1. | H.Kovalainen | McLaren | 1h37:27.067 |
2. | T.Glock | Toyota | + 11.061 |
3. | K.Räikkönen | Ferrari | + 16.856 |
4. | F.Alonso | Renault | + 21.614 |
5. | L.Hamilton | McLaren | + 23.048 |
6. | N.Piquet | Renault | + 32.298 |
7. | J.Trulli | Toyota | + 36.449 |
8. | R.Kubica | BMW | + 48.321 |
9. | M.Webber | Red Bull | + 58.834 |
10. | N.Heidfeld | BMW | + 1:07.709 |
11. | D.Coulthard | Red Bull | + 1:10.407 |
12. | J.Button | Honda | + 1 kolo |
13. | K.Nakajima | Williams | + 1 kolo |
14. | N.Rosberg | Williams | + 1 kolo |
15. | G.Fisichella | Force India | + 1 kolo |
16. | R.Barrichello | Honda | + 2 kola |
17. | S.Bourdais | Toro Rosso | + 3 kola |
18. | F.Massa | Ferrari | + 3 kola |
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | ||
NC | A.Sutil | Force India | kolo 63 |
NC | S.Vettel | Toro Rosso | kolo 23 |