Howett: "Toyota je zpět na úrovni roku 2005."
Díky deseti bodům z Maďarska si tým upevnil čtvrté místo.
Prezident Toyoty John Howett věří, že se japonský tým dostal zpátky na výkonnostní úroveň, na které byl v roce 2005. Tato sezóna byla pro červenobílé zatím nejpovedenější.
Tehdy skončila Toyota celkově čtvrtá, letos se tým z Kolína nad Rýnem pere o stejnou metu. Pódiová umístění Jarna Trulliho a Tima Glocka notně obohatila sbírku bodů a Toyotě se tak podařilo odskočit svým přímým konkurentům Renaultu a Red Bullu.
Na otázku, zda se Toyota vrací do formy, kterou ukázala už v minulosti Howett odpověděl: "Ano, měli jsme silný začátek sezóny 2005, protože jsme kvůli změně pravidel obětovali sezónu 2004, ačkoliv jsme se ke konci zvedli.
"Loňská sezóna byla ve skutečnosti lepší než naše výsledky a ocenění, ale myslím, že teď máme dobrý tým společně pracujících lidí a už to přichází."
Příští rok vejdou v platnost radikálně změněná pravidla a Howett v nich vidí velikou příležitost udělat pořádný skok dopředu.
"Příští rok je velkou příležitostí a velkým riskem. Když to vezmete za správný konec, budete hvězda, když to nezvládnete, budete s tím bojovat celou sezónu, takže na to dbáme.
"Jako všichni ostatní už dlouho stavíme vůz pro příští rok. Stále tvrdě pracujeme na jeho posílení, ale popravdě si nemyslím, že bude někdo před závodem v Austrálii vědět, jak na tom je."Howett řekl, že se tým stále plně nesoustřeďuje na vývoj vozu pro rok 2009, ale cítí, že už je Toyota v silné pozici.
"Abych byl upřímný, myslím, že to ještě pár týdnů potrvá, než se budeme stoprocentně koncentrovat na vůz pro rok 2009. Ale už teď mu věnujeme docela dost úsilí.
"Pracujeme na něm mám za to devět měsíců, ale to každý. Myslíme si, že jsme dobří, ale někdo jiný může být lepší. Potřebujeme být paranoidní."
Howett si je také vědom toho, že letošní bitva o čtvrté místo v poháru konstruktérů bude ještě tvrdá a věří, že to hodně záleží na konzistentnosti každého týmu.
"Snažíme se být silní všude a dát vozu víc, ale myslíme na to, že se pro příští rok masivně změní aerodynamika vozu.
"Každý tak teď podle mě stojí před dilematem. Mezi námi, Renaultem a Red Bullem záleží na trati a otázkou je kdo dokáže víc zapracovat v těch posledních několika týdnech, než se bez přestávky vrhneme na vůz pro příští rok."