Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Valencie má být osmým nejrychlejším závodem v kalendáři

Valencie má být osmým nejrychlejším závodem v kalendáři

Pětkrát během jednoho okruhu se auta dostanou přes 300 km/h.

Jedno z větších překvapení, které na fanoušky formule 1 nová trať v ulicích Valencie chystá, je průměrná rychlost na jedno kolo. Ta totiž bude pro městské okruhy netradičně vysoká.

"Vypadá, že to bude hodně rychlý okruh, abych byl upřímný," řekl Heikki Kovalainen, vítěz předchozí Velké ceny Maďarska. "Jsme zvyklí, že městské okruhy bývají spíše pomalejší, větší počet pomalých a středně rychlých zatáček, velmi krátké rovinky.

Valencie je ale skoro úplny opak. Vyznačuje se rychlými smyčkami a esíčky, pár slušných rovinek a pár rychlých úseků."

Do letošního roku byla Velká cena Monaka jedinou velkou cenou v ulicích města, letos přibyly právě Valencie a v září Singapur.

Monako je právě také jedinou výjimkou, kdy se závod nejede na 305 km (průměrná rychlost 156 km/h), ale pouze na 260 km. Valencie a Singapur jsou ale vypsány na obvyklou délku 305 km, ve Valencii se odhaduje průměrná rychlost na 225 km/h (osmá nejrychlejší).

"Je to něco jako Silverstone nebo Monza, jen umístěné ve městě," řekl Norbert haug z Mercedesu.

Pro městské okruhy je také obvyklé aplikovat na vozy větší aerodynamický přítlak. Ani to nebude ve Valencii ten případ. Pětkrát během jednoho okruhu vozy dosáhnout rychlosti 300 km/h a více (nejdelší sekce na plný plyn bude trvat 13 sekund). Trojnásobná potřeba brzdit na rychlost 80 km/h pak aplikuje na brzdy podobné nároky jako v Montrealu.

"Úroveň přítlaku bude podobná té z německého Hockenheimu," prozradil šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "Bude ale záležet na individuálních nárocích trati, které to mohou posunout nahoru či dolů."

Co ale nebude pro Valencii jiné je větši riziko kolizí s bariérami podél tratí.

"Bereme si s sebou hodně náhradních dílů, ale doufám, že je nebudeme potřebovat!"

Oproti tomu je zatím těžké odhadnout možnosti k předjíždění.

"Těžko něco odhadnout o možnostech k předjíždění, ale je tu několik vlásenek, ve kterých by to mělo být možné," řekl Kovalainen.

Startovní a cílová rovinka takovou možnost nejspíš nenabídnou. Jedná se o nejkratší startovní rovinku v kalendáři Mistrovství světa: 185 metrů.