Úterý patřilo ve Valencii Mercedesu
Předsezonní testy formule E - 2. den
Předsezonní testování formule E pokračovalo v úterý na okruhu Ricarda Torma ve Valencii druhým dnem. Kromě volných testovacích jízd čekala na jezdce také simulace závodu. Během něj si piloti poprvé vyzkoušeli mimo jiné i systém přičítání 45 sekund k celkové délce závodu za každou minutu strávenou za zpomalovacím vozem nebo v plné žluté fázi. Tento způsob nahradí od nadcházející sezony dosavadní systém odečítání využitelné energie.
Cvičný závod přišel na řadu už dopoledne poté, co piloti absolvovali pár instalačních kol. Souboj o vítězství se po velkou část závodu odehrával mezi piloty Mercedesu Nyckem de Vriesem a Stoffelem Vandoornem, kteří si několikrát prohodili pozice. K rozuzlení této bitvy došlo kolo před koncem, kdy De Vries pokořil Vandoorna a dojel si pro vítězství. Belgičan nakonec skončil až třetí. V závěru ho totiž udolal i Edoardo Mortara z Venturi, který tak obsadil druhou příčku.
Po startu závodní simulace se ujal vedení Alexander Sims, brzy ho ale předjel Nyck de Vries. Foto: ABB Formula E
Závod byl dvakrát neutralizován. Poprvé se tak stalo již v úvodu poté, co pilot Jaguaru Mitch Evans, kterému na náhodně sestaveném roštu patřilo první místo, a jeho týmový kolega Sam Bird měli problém se rozjet. Na vině bylo špatné nastavení softwaru. Po restartování obou monopostů ale byly potíže vyřešeny a oba piloti se dokázali zapojit zpět do závodu. Později došlo i k umělému výjezdu zpomalovacího vozu. Celkem byl závod prodloužen o šest minut a 45 sekund.
Ne všichni piloti závodní simulaci dokončili. Dříve se své účinkování rozhodli zabalit piloti stáje DS Techeetah Jean-Éric Vergne s Antóniem Félixem da Costou a dále také André Lotterer a Alice Powellová. Poslední jmenovaná dostala v úterý šanci u stáje Envision místo nejrychlejšího muže pondělních jízd Robina Frijnse.
Po skončení závodní simulace dostalo startovní pole v dopolední části ještě třicet minut na testování. Nejrychlejší čas zajel Da Costa před Nickem Cassidym a Jakem Dennisem. Vítězem dne se ale nakonec stal Stoffel Vandoorne, který se do čela posunul odpoledne. Druhou pozici obsadil Edoardo Mortara a třetí zůstal Jake Dennis.
Piloti stáje DS Techeetah se odpoledne soustředili na jízdy na dlouhou vzdálenost. Odjeli nejvíce kol ze všech a nezajížděli rychlé časy. Zatímco dopolední vítěz Da Costa skončil odpoledne na posledním 22. místě, Vergne obsadil 20. příčku. Zatímco celkově se Da Costa nakonec umístil až jako sedmnáctý, Vergne skončil na předposlední 21. pozici. Cassidy, který byl po dopolední části druhý, se propadl na 16. místo.
Jean-Éric Vergne musel odpoledne řešit potíže, když se dvakrát dostal do hodin. Navíc byl potrestán za překračování traťových limitů a musel stát 15 minut v boxech. Stejně dlouhý trest za stejný prohřešek dostali také Antonio Giovinazzi, Dan Ticktum a Lucas di Grassi. Kromě této čtveřice ale trápili traťové limity i ostatní závodníky. Byli jsme svědky mazání časů nebo i pětiminutových trestů.
Jean-Éric Vergne se odpoledne nejednou ocitl v problémech. Foto: DS Techeetah
Ve středu se ve Valencii jezdit nebude. Piloti se budou věnovat mediálním povinnostem. Závěrečný den se bude konat ve čtvrtek, během kterého se bude jezdit bez přestávky od 9 do 15 hodin. U stáje Envision opět uvidíme Frijnse, kterého pustí zpět do kokpitu Powellová. Kromě britské závodnice už nepojedou ani Ticktum a Giovinazzi. Ti již budou muset být v Saudské Arábii, kde o víkendu pokračují letošní sezony F1 a F2. Ticktuma nahradí u NIO rezervní jezdec stáje Adam Carroll. U Dragonu zatím není jasné, kdo zastoupí Giovinazziho.
Kombinované výsledky testovacího dne:
Pořadí | Jezdec | Země | Tým | Čas |
---|---|---|---|---|
1. | Stoffel Vandoorne | Belgie | Mercedes | 1:26,045 |
2. | Edoardo Mortara | Švýcarsko | Venturi | 1:26,089 |
3. | Jake Dennis | Velká Británie | Andretti | 1:26,100 |
4. | Nyck de Vries | Nizozemsko | Mercedes | 1:26,159 |
5. | Pascal Wehrlein | Německo | Porsche | 1:26,176 |
6. | Mitch Evans | Nový Zéland | Jaguar | 1:26,302 |
7. | Lucas di Grassi | Brazílie | Venturi | 1:26,342 |
8. | Oliver Rowland | Velká Británie | Mahindra | 1:26,363 |
9. | Alexander Sims | Velká Británie | Mahindra | 1:26,456 |
10. | André Lotterer | Německo | Porsche | 1:26,481 |
11. | Oliver Askew | USA | Andretti | 1:26,562 |
12. | Sérgio Sette Câmara | Brazílie | Dragon/Penske | 1:26,577 |
13. | Sébastien Buemi | Švýcarsko | Nissan e.dams | 1:26,634 |
14. | Sam Bird | Velká Británie | Jaguar | 1:26,673 |
15. | Maximilian Günther | Německo | Nissan e.dams | 1:26,704 |
16. | Nick Cassidy | Nový Zéland | Envision | 1:26,710 |
17. | António Félix da Costa | Portugalsko | DS Techeetah | 1:26,769 |
18. | Antonio Giovinazzi | Itálie | Dragon/Penske | 1:26,894 |
19. | Oliver Turvey | Velká Británie | NIO | 1:27,138 |
20. | Dan Ticktum | Velká Británie | NIO | 1:28,791 |
21. | Jean-Éric Vergne | Francie | DS Techeetah | 1:29,141 |
22. | Alice Powellová | Velká Británie | Envision | 1:29,724 |
Výsledky závodní simulace:
Pořadí | Jezdec | Země | Tým |
---|---|---|---|
1. | Nyck de Vries | Nizozemsko | Mercedes |
2. | Edoardo Mortara | Švýcarsko | Venturi |
3. | Stoffel Vandoorne | Belgie | Mercedes |
4. | Lucas di Grassi | Brazílie | Venturi |
5. | Sébastien Buemi | Švýcarsko | Nissan e.dams |
6. | Maximilian Günther | Německo | Nissan e.dams |
7. | Jake Dennis | Velká Británie | Andretti |
8. | Oliver Rowland | Velká Británie | Mahindra |
9. | Sam Bird | Velká Británie | Jaguar |
10. | Pascal Wehrlein | Německo | Porsche |
11. | Nick Cassidy | Nový Zéland | Envision |
12. | Mitch Evans | Nový Zéland | Jaguar |
13. | Oliver Turvey | Velká Británie | NIO |
14. | Alexander Sims | Velká Británie | Mahindra |
15. | Sérgio Sette Câmara | Brazílie | Dragon/Penske |
16. | Oliver Askew | USA | Andretti |
17. | Dan Ticktum | Velká Británie | NIO |
18. | Antonio Giovinazzi | Itálie | Dragon/Penske |
DNF | Alice Powellová | Velká Británie | Envision |
DNF | André Lotterer | Německo | Porsche |
DNF | Jean-Éric Vergne | Francie | DS Techeetah |
DNF | António Félix da Costa | Portugalsko | DS Techeetah |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes