Konfigurace okruhu ve Valencii nakonec zklamáním
"Nestačí F1 přivést na městský okruhu do fanstastické lokality."
Nejslabším článkem jinak úžasného nového dějiště Velké ceny Evropy se ukázal být okruh samotný.
Na druhém nejdelším okruhu v kalendáři se dvacet jezdců dokázalo vměstnat do rozmezí 1,2 sekundy. Nicméně jakkoli je letošní pole jezdecky hodně vyrovnané, lví podíl na tom má trať samotná.
Ta při pohledu na plánek okruhu vypadá hodně komplikovaně, skutečnost je ale jiná.
"Popravdě řečeno nejde o moc technický okruh," řekl Martin Whitmarsh.
Také ostatní jezdci se přiklánějí k tomu, že způsobem jízdy se hodně podobá Kanadě, kde je potřeba brzdit z rychlých rovinek do pomalejších zatáček před nájezdem na další rovinku.
Velkým problémem se navíc ukázalo obtížné předjíždění. Zejména to bylo vidět v nižších formulích BMW, GP2 a F3.
Narážku na okruh Hermanna Tilkeho si neodpustilo ani Ferrari, které si při vysvětlování poruchy motoru ve voze Kimiho Räikkönena šťouchlo do Bernieho Ecclestona:
"Ukázalo se, že na okruhu je velmi obtížné předjíždět, to jen dokazuje, že pro získání zajímavého závodění nestačí formuli 1 přivést na městský okruhu do fanstastické lokality."
Pravdou je, že místo, ve kterém se okruh nabízí, je nádherné, atmosféra téměř perfektně organizovaného závodu výjimečná. To ale nejspíš nepřesvědčí desítky milionů diváků u televizních obrazovek.