Česká Lola opět nejrychlejší z benzinů
Le Mans Series, Silverstone - kvalifikace
Česká Lola Aston Martin v dnešní kvalifikaci na poslední závod sezóny Le Mans Series na 1000 kilometrů v Silverstone opět vybojovala pomyslnou pole-position mezi benzinovými prototypy LMP1, dieselové speciály jsou totiž stále jako z jiné planety.
Nejvýhodnější startovní pozici celého pole získal Stephane Sarrazin se svým vozem Peugeot 908 HDi FAP, když porazil svého kolegu Nicolase Minassiana. Ten neměl zrovna dobrou kvalifikaci, v průběhu havaroval s vozem Speedy Lola kategorie LMP2 v zatáčce Vale.
Skvěle zajel Allan McNish s prvním vozem Audi R10 TDI, když skončil pouze šest desetin za oběma peugeoty, což je mnohem blíže, než dosud německé speciály v letošním roce byly. Dlouhou dobu McNish dokonce vedl, ale francouzským vozů se nakonec rovnat nemohl.
Čtvrté místo zajel Alexandre Premat, který spolu s kolegou v posádce Mike Rockenfellerem ztrácí na Minassiana s Geném dva body v celkovém pořadí. Za sucha ale zdá se Audi nemůže Peugeotu konkurovat, změnit by to mohl déšť.
Páté místo pak obsadila Lola Aston Martin týmu Charouz Racing System díky umění Stefana Mückeho a jak už jsme zmínili, stala se nejlepším benzinovým speciálem LMP1. Šestou pozici obsadil Nicolas Lapierre s vozem Courage Oreca, za ním pak skončil Adrian Valles (ten tak vynechal poslední závody GP2 v Monze), čímž dokázal zlepšující se formu Epsilon Euskadi.
Jos Verstappen vynahradil svému týmu Van Merksteijn včerejší havárii a získal s vozem Porsche RS Spyder pole-position v kateogrii LMP2. Holanďan se na Silverstone vrátil po dlouhé pauze, naposledy zde jel v roce 2003 Velkou cenu Velké Británie formule 1 v barvách Minardi. Svým časem 1:34.212 víc než o sekundu překonal Michaela Vergerse z týmu Barazi.
Navzdory zmíněné kolizi s Peugeotem Nicolase Minassiana třetí místo v kategorii vybojoval Xavier Pompidou z týmu Speedy.
Peter Kox dovezl týmu Spartak Lamborghini první pole-position v kategorii GT1, když o půl sekundy porazil našeho Tomáše Engeho s vozem Aston Martin DBR9 týmu Modena. Třetí nejrychlejší pak byl Guillaume Moreau s corvettou týmu Luca Alphanda, poslední čtvrté místo v kategorii tak zbylo na Strakka Aston Martin Team s Darrenem Turnerem za volantem.
Nejvýhodnější startovní pozici ve třídě GT2 získal Rob Bell s vozem Ferrari F430 týmu Virgo Motorsport. Druhé místo obsadil Richard Lietz se svým Porsche 997 GT3 RSR týmu IMSA Performance, třetí pak skončil Dirk Werner se stejným vozem týmu Farnbacher Racing.
LMP1:
p.
|
Posádka | Vůz | Čas |
1.
|
Lamy/Sarrazin | Peugeot 908 HDi-FAP | 1:30.359 |
2.
|
Gene/Minassian | Peugeot 908 HDi-FAP | + 0.011 |
3.
|
Capello/McNish | Audi R10 TDI | + 0.661 |
4.
|
Premat/Rockenfeller | Audi R10 TDI | + 1.763 |
5.
|
Mucke/Charouz | Lola Aston Martin | + 2.870 |
6.
|
Panis/Lapierre | Courage-Oreca Judd | + 2.965 |
7.
|
Nakano/Valles | Epsilon Euskadi Judd | + 3.814 |
8.
|
Dumas/Bouillon | Pescarolo Judd | + 4.519 |
9.
|
Simpson/Lewis | Creation Aim | + 4.744 |
10.
|
Ortelli/Ayari | Courage-Oreca Judd | + 4.907 |
11.
|
Campbell-Walter/Hall | Creation Aim | + 5.673 |
12.
|
Primat/Tinseau | Pescarolo Judd | + 6.463 |
13.
|
Barbosa/Ickx/Hollings | Pescarolo Judd | + 7.084 |
14.
|
Nicolet/Hein | Pescarolo Judd | + 9.580 |
LMP2:
p.
|
Posádka | Vůz | Čas |
1.
|
Van Merksteijn/Verstappen | Porsche RS Spyder | 1:34.212 |
2.
|
Barazi/Vergers/Rees | Zytek 07S | + 1.166 |
3.
|
Belicchi/Pompidou/Zacchia | Lola Judd | + 1.695 |
4.
|
Amaral/Pla | Lola AER | + 1.786 |
5.
|
Elgaard/Nielsen | Porsche RS Spyder | + 2.070 |
6.
|
Lienhard/Theys/Lammers | Porsche RS Spyder | + 2.126 |
7.
|
Manning/Foster | WF01 Zytek | + 2.556 |
8.
|
Hughes/Kane | WF01 Zytek | + 2.708 |
9.
|
Ojjeh/Gosselin/Sharpe | Zytek 07S | + 3.065 |
10.
|
Erdos/Newton | Lola MG | + 3.541 |
11.
|
Ragues/Lahaye | Pescarolo Judd | + 4.070 |
12.
|
De Pourtales/Noda | Lola Mazda | + 4.275 |
13.
|
Salini/Salini/Gommendy | WR Zytek | + 6.525 |
14.
|
Rostan/Petersen/Lueders | Radical AER | + 6.861 |
LMGT1:
p.
|
Posádka | Vůz | Čas |
1.
|
Rusinov/Kox | Lamborghini Murcielago | 1:45.327 |
2.
|
Garcia/Enge | Aston Martin DBR9 | + 0.572 |
3.
|
Goueslard/Moreau | Corvette C6.R | + 0.660 |
4.
|
Hardman/Leventis/Turner | Aston Martin DBR9 | + 0.714 |
LMGT2:
p.
|
Posádka | Vůz | Čas |
1.
|
Bell/Melo | Ferrari F430 GT | 1:48.960 |
2.
|
Narac/Lietz | Porsche 997 GT3 RSR | + 0.892 |
3.
|
Nielsen/Werner | Porsche 997 GT3 RSR | + 1.533 |
4.
|
Lieb/Davison | Porsche 997 GT3 RSR | + 1.877 |
5.
|
Aucott/Daoudi | Ferrari F430 GT | + 2.643 |
6.
|
Coronel/Kelleners/Vasiliev | Spyker C8 Laviolette | + 2.726 |
7.
|
Daniels/Bamford/Griffin | Porsche 997 GT3 RSR | + 3.404 |
8.
|
Balandras/Lecourt | Porsche 997 GT3 RSR | + 3.476 |
9.
|
Ehret/Kaffer/Beltoise | Ferrari F430 GT | + 4.134 |
10.
|
Chiesa/Leuenberger | Spyker C8 Laviolette | + 4.182 |
11.
|
Ried/Felbermayr/Felbermayr | Porsche 997 GT3 RSR | + 4.602 |
12.
|
Kutemann/Basso/Gilbert | Ferrari F430 GT | + 4.971 |
13.
|
Van Der Merwe/Sugden/Outzen | Aston Martin Vantage | + 7.590 |